Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänker tvärs om, det som inte används skall vara urkopplat, särskilt datorn.Det enklaste är att se till att produkterna inte har något dokumenterat "stand by" läge.
ALLT SKA VARA PÅ FÖR JÄMNAN, då får apparaterna dra det dom drar
/Micke
Jag tänker tvärs om, det som inte används skall vara urkopplat, särskilt datorn.
Modemet är bara på när jag har behov av kommunikation.
Nä, tror inte du fick med allt. Din lista saknar ju det viktigaste: riggen!
/Janne
Var det bara du som insåg att något viktigt fattades
Den stänger jag faktiskt av eftersom endast jag förfogar över den.
Ibland har jag passning på någon frekvens men det är inte ofta.
Resten av utrustningen delas av familjen.
De flesta apparater har inte någon strömbrytare så det är inte meningen att man ska stänga av dom.
.......och det var väl där tråden började, STAND-BY FÖRBRUKNING!
Det blir alltför opraktiskt att stänga av alla prylar så "stand by" förbrukningen är nog trots allt en viktig fråga.
Men faktum är att man måste inte konstruera en apparat så att den har en "stand by" funktion. Men om den har det så ska effektförbrukningen hållas mycket låg. Bättre vore det kanske att förse vissa apparater med en strömbrytare.
En reläfunktion som automatiskt slår igång all periferiutrustning så snart man startar datorn vore en bra produkt.
Standbyguiden. Stäng av på riktigt - E.ON
/Micke
Det finns redan en bra produkt hos Klas i sjön
Artikelnummer 36-3388
Pris 129:-
En master och flera slavar. När du startar mastern så slår den till slavarna, mycket bra att ha till datorn, printern, modemet m.m.
För dator med tillbehör har jag en strömbrytare, förutom den till modemet.Många strömbrytare blir det
......
Hur ska man kunna springa runt och stänga av det som inte används.
Tänk på alla klockorna som man måste ställa om
Det är nog bara huvudströmbrytare som gäller.
/Micke