HF PA, 3-1000Z, erfarenheter?

SM6OID

Well-Known Member
Hej !

Ibland så kommer överskottsenergin smygande, o med den planerna på ett slutsteg för kortvåg, har ett obrukat 3-1000Z (Eimac), vilket sätter fart på fantasin...!
Jag har sneglat på några beskrivningar daterade kring början på -60-talet när röret introducerades.

Är det någon här som har erfarenhet av detta lilla trevliga rör?
Tips o Råd?
 
Tyvärr har jag ingen erfarenhet av det röret, däremot har jag en förfrågan till dig OID. Vad har röret för dimension på benen? Har försökt hitta uppgift om det på nätet men alla dokument jag hittat talar om alla möjliga mått på röret men inte vilken diameter det är på rörets ben :-(


73 / Janne
 
>SM6OID:

Hej!

Inte för att jag har några direkta erfarenheter av just det röret, men det är ju en potent bubbla, så finns väl inget skäl att avråda dig från att försöka dig på ett gallerjordat steg med denna arbetshäst! 1kW ut torde vara vara vardagslunk i ICAS spec. Det finns massor av applikationsexempel att studera på nätet!

73/Lasse
 
Tyvärr har jag ingen erfarenhet av det röret, däremot har jag en förfrågan till dig OID. Vad har röret för dimension på benen? Har försökt hitta uppgift om det på nätet men alla dokument jag hittat talar om alla möjliga mått på röret men inte vilken diameter det är på rörets ben :-(


73 / Janne

Enligt Philips/Amperex datablad för 8164 så har stiften en diameter mellan 9,42 och 9,57 mm,
alltså 9,50 mm nominellt mått. Detta är förmodligen omräknat från tummåttet 0,375" +/-
0,003"

73/

Karl-Arne
SM0AOM
 
Tack för infon Karl-Arne! tänkte aldrig på att söka data på 8164. Med de måtten så är det "säkerligen" samma pinout på en sockel till 8164 som till mitt TB4/1250 :) kanske "lite" lättare att hitta en sockel ifall det nu blir till att köpa en istället för att göra en själv som jag skrev i en annan tråd här på forumet.

73 / Janne
 
Back
Top