Hjäp behövs

sa6aqp

Well-Known Member
Jobbar just nu på att få i ordning en hyffsad aktuell lista med IOTA, DX EXP och special events. Denna ska upp på SK6HD's hemsida vad det lider men behöver hjälp att samla in datum och lite info om aktiveringen. Är mycket tacksam för hjälp. Obs är inte intresserad av SMFF/WFF aktiveringar som varar 20 minuter.
 
Hej!

De flesta SMFF-aktiveringar är längre än så, men jag förstår dig - SMFF-aktiveringar är ofta planerade eller publicerade med kort framförhållning. Som kompromiss kanske du kunde länka till SMFFs hemsida där främst bloggen men också kalendern kan ge information.

m.v.h.
SM5OCI Per
 
Hej!
SMFF-aktiveringar är ofta planerade eller publicerade med kort framförhållning. Som kompromiss kanske du kunde länka till SMFFs hemsida där främst bloggen men också kalendern kan ge information.

m.v.h.
SM5OCI Per

Jag tycker att det är lite av charmen med SMFF, jag har inte förannonserat mina utflykter och kommer inte att göra det heller, jag brukar inte heller kolla på SMFF vilka som ska åka ut, utan jag kör dom jag snubblar över då jag lyssnar över bandet..

Dom som vill schemalägga radiokörningen en vecka i förväg kommer nog aldrig att köra mig.

Jag brukar själv veta en halvtimme i förväg att jag ska åka ut, det är själva tjusningen för mig

"näe nu har jag tråkigt, jag kokar en termos och åker ut en stund" och sedan innan kaffet är klart har man fått besök och det blir avblåst istället.
Eller tvärtom, man har planerat något annat som blir avblåst och helt plötsligt kan man åka ut en stund.
 
Hej!

@SM2VJX: Precis, och det är nog därför AQP inte vill ha denna information. En länk till SMFF-sidan borde räcka. Men jag förstår att AQP är intresserad av de andra typerna av events, som han skriver. Tyvärr har jag ingen sådan information att tillhandahålla. :-(

m.v.h.
SM5OCI Per
 
Hej.
Ja SMFF aktiviteterna är redan på SK6AW's hemsida.

Det jag är ute efter är att samla andra aktiviteter.
Att det redan finns sådana sidor är en annan sak men mig veterligen finns ingen svensk sådan utan man får googla sig fram och liknande.
Sen är det ju en del klubbar som har special events som kanske inte kommer med i dom stora listorna runt om.
 
Hej!

i somras var vi ett antal som aktiverade SJxSOP signaler i en aktivitet som går av stapeln i Juli månad. Aktiviteten är en Svensk aktivering av ett diplom som har sina rötter i gamla Östtyskland och som överlevt och har ett stort antal ivriga diplom jägare aktiva. Du kan läsa om det hela i QTC i en artikel skriven av Eric, SM1TDE, som var initiativtagare och den som drog igång det hela.

När vi fick våra SJxSOP signaler så blev de gällande även för 2014 och om jag tolkar samtliga deltagare rätt så blir det definitivt en upprepning 2014. Vi hade jättekul! en sak är säker och det är att i alla fall SJ3SOP kommer att aktiveras under Juli 2014.

Du hittar alltså en hel del info i QTC från i höstas och dessutom på de olika signalernas sidor på QRZ.com.

Kul initiativ med din lista förresten :)

Johan
 
Hej

Angående special events så undrar jag om inte Bengt, SM6DEC, kan ha en hel del inputs där. Han håller ju som bekant i diplomsidan i qtc och hade en egen hemsida om just diplom och "special events".

//Niclas
 
Ja SOP var ju en kul aktivitet förra året, men hade inte hört talas om det förn det nästan var över och tyvärr aktiverade väl ingen SM2 distriktet?

Jag hade gärna kunnat göra det i brist på bättre operatörer.

I år kan jag inte då vi lokalt har specialsignaler här uppe (information kommer snart) där vi aktiverar nio specialsignaler under 2014.

Jag saxar från QRZ så länge:

SE2014ECC is a special call for celebrating the town of Umeå as European Capital of Culture 2014.
FURA, Umeå Amateur Radio Society (SK2AT) and some of it’s members will activate a total of nine (9) calls during the year of 2014!
Around these calls an award program will be presented from February 2014. More information at FURA - För. Umeå RadioAmatörer - SK2AT!

The nine calls are:

SC2014ECC (main call) Swedish Culture 2014 European Capital of Culture
SB2014ECC
SD2014ECC
SE2014ECC
SF2014ECC
SG2014ECC
SH2014ECC
SI2014ECC
SJ2014ECC

Men bättre information kommer att komma upp på FURA - För. Umeå RadioAmatörer - SK2AT
 
Hej.
Ja SMFF aktiviteterna är redan på SK6AW's hemsida.

Det jag är ute efter är att samla andra aktiviteter.
Att det redan finns sådana sidor är en annan sak men mig veterligen finns ingen svensk sådan utan man får googla sig fram och liknande.
Sen är det ju en del klubbar som har special events som kanske inte kommer med i dom stora listorna runt om.
Hej igen Christer -AQP
Jag ser nu att Bengt SM6DEC har kommit igång med Diplomsidan på "nya" SSA.se och undrar om inte det vore något för er två att prata ihop er om på något vis. Bengt har tidigare drivit sidan Awardmanager.se som jag tror är något åt det hållet som du är ute efter.

73 de SA0BGA
//Niclas
 
Niclas jag läste detta med.
Nej diplom är inte det samma som det jag håller på med. Även om man nu kan söka diplom för olika iota, dxcc och dyl.
Men ska i alla fall höra av mig till DEC om detta.
 
Back
Top