Huber Suhner vinklad hane crimp

SM0YDO

Well-Known Member
Hej jag har några BNC 75 ohm vinklade crimp contakter som jag har köpt på bde.se dom kostar 5 kronor per st
jag skulle vilja ha tips på kapschema på koaxen så att jag kan klämma dit kontakten på koaxen

Numret på kontakten är 16 BNC 75-3-3c/133

mvh Lasse sm0ydo
 
Last edited:
Kollade runt bland vinklade bnc 75 ohm kontakter på elfa och först så hittade jag en Rosenberger och sen en Radiall och den fanns det
en kapritning till .

Är dom likadanna konstruerade dom här kontakterna fast det är olika fabrikat på dom så det kanske går bra att används kapritningen
till Radiallkontakten eller ?

mvh Lasse sm0ydo
 
Hej igen jag var på Clas Ohlson idag och köpte mig en billig brytbladskniv för att kunna göra fina kabelsnitt med när jag
skulle crimpa kontakten.

Jag vet inte om den här 75 koaxen är något speciellt men ytterdiametern ser ut att vara 6 mm i diameter och
innerdiametern då crimphylsan är 5 mm så jag får inte ihop det här vad göra ? Köpa andra kontakter eller?

mvh Lasse sm0ydo
 
Hej igen jag var på Clas Ohlson idag och köpte mig en billig brytbladskniv för att kunna göra fina kabelsnitt med när jag
skulle crimpa kontakten.

Jag vet inte om den här 75 koaxen är något speciellt men ytterdiametern ser ut att vara 6 mm i diameter och
innerdiametern då crimphylsan är 5 mm så jag får inte ihop det här vad göra ? Köpa andra kontakter eller?

mvh Lasse sm0ydo

Det låter som din kontakt inte är för RG-59 utan en tunnare typ av 75 ohms koax,
första -3 i kontaktbeteckningen avslöjar att kabelns dielektrika skall vara runt 3mm tjockt, precis som på en RG-58,
hade det stått -4 så hade den varit för just RG-59.

Jag skall kika om jag har någon crimp BNC för RG-59 i mina lådor, måste det vara en vinklad eller går det bra med en rak?
 
Det går bra med raka bnc kontakter också .Koaxen som jag försökte krimpa med har en tät spunnen kopparskärm så den är nog tät i sig

mvh Lasse sm0ydo
 
Det är nästan hopplöst att googla fram assembly instruction 3058 eller motsvarande dokument.
 
Jag fick även svar idag ifrån Huber Shunner i Kista att den kontakten som jag köpte ifrån bde.se var eliminerad ifrån sortimentet.

mvhLasse sm0ydo
 
Hej XUN brevet kom på posten idag med Radiallkontakterna och jag kikade på Radiall.com på nummer R142085162 men det
närmaste jag kom var R142085161 går det bra med crimpdata på den kontakten eller till dom som jag fick av dig?

mvh Lasse sm0ydo
 
Back
Top