IC-275, IC-751A och FT-101ZD till salgs

SM4FPD

Well-Known Member
Nu har jag städat lite i mina gömmor. Gjort plats för nya projekt.
Dessa radiostationer har jag gjort i ordning för försäljning:

IC-275H
144- 146 MHz all mode station, 100 W. USB, LSB, CW, CWn, FM.
Med CW filter Fl-83 500 Hz.
Denna station har passbandstuning och filter i andra MF, vilket är unikt för en allmode VHF-station, liksom att ha CW filter. Apparaten kan styra masttoppsförstärkare. Riggen översedd, rengjord och har fått nya lampor inför försäljningen. IC-275H är rackmonterad, med 100 mm front-högtalare. Kan lev utan rack. Med manual, schema, mic, DC sladd. IC-275H
144- 146 MHz all mode station, 100 W. USB, LSB, CW, CWn, FM.
Med CW filter Fl-83 500 Hz.
Denna station har passbandstuning och filter i andra MF, vilket är unikt för en allmode VHF-station, liksom att ha CW filter. Apparaten kan styra masttoppsförstärkare. Riggen översedd, rengjord och har fått nya lampor inför försäljningen. IC-275H är rackmonterad, med 100 mm front-högtalare. Kan lev utan rack. Med manual, schema, mic, DC sladd. RigPix Database - Icom - IC-275H
4000 kr
Mejla för bilder.


IC-751A
HF station, med inbyggt nätaggregat, PS-35. Inb. Elbugg.
Filter: CW-filter FL52A 500 Hz i 455 KHz MF. AM filter FL-33 6 kHz, i 9 MHz MF. 8 KHz FM filter. Inbyggt nätaggregat PS-35. Elbugg var standard i denna rigg. Alla amatörband heltäckande till 0,1- 30 MHz. (trimkondingarna bytta)
Medföljer hembyggt numeriskt tangentbord, (motsvarar RC-10).
Kollad inför försäljning. Riggen har stått på samma plats hemma hos mig sedan den inköptes.
Lev med AC-sladd, DC-sladd, mik, hembyggt siffer-keyboard, manual med schema.
Riggen är i MYCKET gott skick. RigPix Database - Icom - IC-751A
3500 kr
Mejla för bilder.


FT-101 ZD
Med alla options, Frekvensräknare för siffervisning av inställd frekvens (digital). Fläkt, AM unit, RX o TX smal AM. CW-filter 600 Hz, NB enhet, (Noise Blanker), FIX unit, för kristallstyrning av frekvens. (Ej DC-omvandlaren för 12 V körning).
Detta är WARC versionen, dvs nya banden 10, 18 och 24 MHz, täcker hela 1,8 - 2 MHz. Filter för variabel bandbredd, (PBT eller IF shift). 1,8 – 30 MHz dvs 9 amatörband, ej heltäckande mottagare. Denna HF station är försedd med 6146B slutrör dvs ej TV-slutrör som dess föregångare. Med nygjord AC sladd, manual med scheman. Provkörd, lämnar lätt sina 100 W. Riggen har stått dammskyddad och inomhus hos mig i minst 25 år. Endast minimala potentiometerskrap. Ingen kontaktsprej ännu. Riggen är i mycket gott skick närmast mint. Invändigt ser den ut som ny. Ett verkligt samlarobjekt, eller en nostalgikick. RigPix Database - Yaesu - FT-101ZD
2500 kr
Mejla för bilder.



Mejl om intresse finns:
roy.nordqvist@srsab.se


de
SM4FPD
Roy
 
Back
Top