IC-7400 på 2M

SM7VZX

Well-Known Member
Hej,

Har någon lite data om IC-7400 på 2M? Bara intresserad av 144mhz data inte HF.

NF?
Third-order intermodulation?
Phase noise?
 
Jag mätte sämre värde på min sändares (IC-7400) linjäritet, det kan ha varit så att föregående ägare hade låtit SRS minska strömmarna i förstegen för att förebygga transistorernas för tidiga död. De är nämligen inte tillräckligt kylda för de strömmar som flyter i original. Mina värden, både på KV och VHF, var -26 dB vid 100 W, -30 dB vid 80 W och -33 dB vid 60 W.
För en månad sedan köpte jag ett andra exemplar av samma modell vilket visar att jag är nöjd med stationen, både på KV och VHF. Det primärswitchade PS-85 nätagg som medföljde är dock en oacceptabel störkälla och måste modifieras enligt beskrivning av SV8YM.

Lennart
 
Tack SM6XUN & SM5DFF,

Jag kör med DIAMOND PSU och har inga problem med störningar, däremot med vikten på PSU, hi...
 
En fråga till angående IC-7400... kör den med G4ZLP's - DigiMaster ProPlus (http://www.g4zlp.co.uk/unified/DM_PRO_PLUS_complete.shtml), men får ingen audio in i PC... enligt DigiMaster ProPlus ska den få AUDIO från
radio via ACC1 på pin 5, men inget ljud kommer därifrån... ska man behöva aktivera det med någon kommando i MENU eller... CW, CAT fungerar utan problem...

73' Samir, sm7vzx

Det fungera nu, det räckte att höja gain på G4ZLPs DigiMaster och då kom ljud in i PC...
 
Last edited:
Back
Top