Instrument väska

SM0YDO

Well-Known Member
Hej jag skulle vilja ha tips på ställen som säljer plastväskor med inredning som man kan stoppa
Ner en Simpa 260 med en HSP prob i så det inte åker omkring i väskan.

mvh Lasse sm0ydo
 
Hej jo jag har en liknande som jag har köpt på Biltema som jag har stoppat ner en överhandsfräs i .

För flera år sedan så fanns det plastväskor på Clas Ohlson med inredning i men dom verkar
Inte att vara kvar i sortimentet funderade på om det finns på annat håll kanske ?

Var på Jula idag och kollade på väskor med inredning i butiken med dom ville ha 450 kr
Och det tycker jag är för mycket.

Man kan ju köpa en väska och tömma den på innehållet vad det nu är problemet är vad
Man ska få tag i tillskärdskumplast förut så fanns det en affär en bit upp på Odengatan
På ett hörn men den försvann när man höjde hyrorna i stan och sisst jag var där så låg
Det en fastighetsmäklare där istället

Mvh sm0ydo
 
Last edited:
Hos Clas Ohlson får du en väska för 200:- med flyttbara, vadderade fack. Vad kan man mer begära?
 
Last edited:
För flera år sedan så fanns det plastväskor på Clas Ohlson med inredning i men dom verkar
Inte att vara kvar i sortimentet funderade på om det finns på annat håll kanske ?
Clas Ohlsons Pelikankopior tycker jag är bra: https://www.clasohlson.com/se/Väska/p/40-8469
Men kanske svårt att komma under de 450 kronor som du tyckte var för mycket.

Man ska få tag i tillskärdskumplast förut så fanns det en affär en bit upp på Odengatan
Stockholms Etui- och Koffertfabrik på Atlasgatan kan nog skära till en inredning: http://www.wolf.se/
Förmodligen inte särskilt billigt dock.

73,
Jonas/SM5PHU
 
Vid återvinningstationerna(avd plast) så kan man hitta packmaterial, block/skivor av foam/skum(ej frigolit som smular), och som man kan skära till lämplig användning. Eller fråga hos någon vitvaruhandlare/Elgiganten så har dom nog en dröser av detta.

/Sven.
 
Det finns lös förskuren inredning att köpa på flera ställen.
Ett sådant ställe är Clas Ohlsson. Skumplastinredning Cocraft 41-1666 199kr

Sök på skumgummiinredning eller skumplastinredning. Det går även att söka på inredning till skyddsväska.

Man kan även besöka en leksaksaffär. Leksaker i skumgummi/skumplast finns det gott om.

Vill man inte offra ett nytt liggunderlag finns det ibland begagnade på Erikshjälpen och liknande ställen.

Tyngre prylar går inte att packa direkt i skum på grund av att skummet ger vika efter en tid.
Jag har för sådana föremål spänt fast dom på en tunn skiva av plywood eller liknande.

73 de SM7NTJ Lorentz
 
Jag har pratat med en tjej i släkten som håller på med larm ifall dom har någon borrmaskins
Låda i plast på jobbet som dom inte behöver som jag eventuellt kan hugga ur inredningen
Med ett stämjärn ifall det är mellanväggar som är ivägen. Simpan är lite hög vill jag minnas
Så jag vet inte om det där fungerar i praktiken liksom.

sm0ydo
 
Back
Top