-
Lägger upp lite bilder, det är inte jag som byggt det, fick köpa den för ett bra pris och killen som hade den innan sa att det var något problem med filterna, vad han menade vet jag inte (visste inte heller vad jag skulle fråga så jag inte pillat med rörsteg innan jag blev vid detta) Verkar vara väldigt välbyggt, men det finns en hel del att göra med den, fick bygga om ingångkretsarna så att min "moderna" tranciver gillade den med swr 1,1:1 över alla band, även warc, 80m ligger på 1,2:1.
bytt ingångs kontakt från rca till pl59, säkringshållare, bytt ut kondensatorbanken, flyttat ut likriktning (brygga) till trafolådan, trafon som sitter i är för glödström, relä och bias.
man har använt heathkit sb200 som byggbeskrivning., det skiljer sig är mätartavlan och att denna inte har någon swr mät brygga och allt är hemmabyggt utom ingångsspolarna.
kvar att göra är att byta ut fläkten, chassi strömkontakt till dator 3 pinnars, bygga om dämpkretsarna på anoderna, en lite strömbrytare till ptt-reläet så jag kan koppla in/ur steget fast den är påslagen. mm mm, ett långtidsproject
Här är några före - efter bilder: