Kan det vara så djäkligt.... ?

RM2D

Well-Known Member
Tror knappast det är sant, men hörde ett rykte om att den "eminente oberoende webbredaktören för SSA.SE" återigen hotat att en SSA-medlem ska placeras i hans SPAM-filter. Denna gång SA0BGA, alternativ kandidat till styrelsen.

Kan någon bekräfta att detta är fallet eller enbart ett illasinnat rykte? Om det är sant så känns det FÖRBASKAT rätt att jag slutligen tog beslutet att lämna denna odemokratiska förening...

Jag hamnade ju i webbredaktörens berömda SPAM-filter också, så vet att det kan bli så... Men inte en styrelseledarmotkandidat va???

73 de SM6LRR, Mats
 
Jodå Mats, det stämmer

"SA0BGA skrev:
Fortsättning följer, läs senaste mailkonversation angående informationen om poströstningen på hemsidan.

Fortsättning på mejlkonversation från inlägg: Re: Presentation SA0BGA


Från: "ssaweb@dzv.se" <ssaweb@dzv.se>
Svara till: "webred@ssa.se" <webred@ssa.se>
Datum: söndag 2 februari 2014 15:17
Till: Niclas Andersson <sa0bga@ena-it.se>
Kopia: EricSM6jsm <sm6jsm@ssa.se>
Ämne: Re: Fwd: Re: Publicering utav info på hemsidan


Niclas

Du har efterlyst en "statusrapport":

Jag föreslår att du i fortsättningen skickar dina frågor kring dina egna förslag till tolkningar av föreningens stadgar direkt till SSA:s styrelse. Sådana frågor handläggs inte av nyhetsredaktionen.

Uppgiften att du kandiderar till styrelsen finns, sedan den 15 januari, på nyhetswebbens förstasida. Det du kräver beträffande presentationer på ssa.se är redan uppfyllt, genom att pdf-versionen av QTC nr 2 ligger ute på ssa.se sedan slutet av januari. Där finns presentation av kandidaterna samt valinformation. Ytterligare presentationer och inlägg i styrelsekandidaternas personliga kampanjarbete, hör enligt redaktionens uppfattning inte hemma på SSA:s nyhetswebb.

Nyhetsredaktionen arbetar på uppdrag av SSA:s styrelse. Redaktionen avgör självständigt, och på eget ansvar, omdöme och utan yttre inblandning, vad som ska publiceras på ssa.se:s nyhetssidor. Redaktionen har begränsad tid för att utföra sina åligganden. Vi har därför beslutat att, eftersom frågan inte berör nyhetsrapporteringen, inte besvara ytterligare mejl från dej i detta ärende. Vi rekommenderar dej att, om du inte är nöjd med detta svar, fortsättningsvis vända dej till SSA:s styrelse.

Slut "statusrapport".

//erik sm7dzv
nyhetsredaktör.



Mitt svar:

Hej Erik
Det är inte enbart för min egen skull som detta ska läggas upp på hemsidan utan det är för ALLA medlemmars intresse då jag i mailen beskriver presentationer i pluralis, dvs min och Dick SM6HNS presentation också.

Att QTC nr 2 ligger uppe på hemsidan under en medlemsinloggning är INTE att anse som att informationen finns allmänt tillgänglig på hemsidan som med största säkerhet är vad stadgarna antyder. Detta med tanke på att stadgarna skrevs 2010 och då fanns inte denna tanke på tapeten som Ni bedriver!

Jag anser att det är ett brott mot stadgarna att inte informera medlemmarna om rådande omständigheter angående poströstningen och kandidaternas presentationer!



Nu ligger det också en liten "notis" om att valinformationen finns om man loggar in och hämtar QTC.
Det tyder alltså på att man inte arbetar efter stadgarna som säger att samma information ska publiceras på hemsidan och tidningen. Inte enbart tidningen som man nu gör.
§ 6:2 Vid publicering av kallelser till föreningsstämmor och valinformation samt därtill hörande
underlag, räknas ett ärende som publicerat när ”QTC Amatörradio” eller föreningens webbplats
publicerat informationen. Den andra av dessa två kanaler skall snarast publicera samma
information och verksamheten planeras så att detta sker med minsta möjliga fördröjning. I SSAbulletinen
må omfattningen av denna information begränsas.

Det webredaktionen och styrelsen nu gjort är att publicera tidningen dubbelt, på hemisdan och i brevlådan. Man har således inte publicerat samma information på webbplatsen och i tidningen.



Webbredaktörens svar på mitt mail:

Bäste Niclas
Du ett lätt intryck, av att ha haft svårt att fatta innebörden av mitt senaste mejl.
Ett ytterligare mejl från dej till webbredaktionen i den här frågan, och jag placerar dej i spamfiltret.
//erik sm7dzv
nyhetsredaktör

Det talar för sig självt..."




Slut citat
 
Han är lite fenomenal den där webredaktörern.
Gör som han själv vill.
Skickade en nyhet till honom i november men inte ett ruttet ljud från han så jag ligger säkert i hans spamfilter med.

Notisen borde ligga på hemsidan och inte enbart på en inloggningsskyddad sida.
 
Han är lite fenomenal den där webredaktörern.
Gör som han själv vill.

Jo, har förstått att han måste vara unik... Den store ordföranden har ju förklarat detta för alla på SSA Forum (med full övertydlighet)....

73 de LRR, Mats
 
Haha jo du har så rätt så.
Nyheten var ju iofs inte så intressant för den breda massan kanske.
Men för oss i SK6HD var det stort att ha kört 300 NAC 144 tester på rad utan avbrott.
Men det fanns ju så mycket annat för honom att skriva om tydligen, HI.
 
Nog är 300 NAC på 2 meter minst lika intressant som hans skötebarn SOCWA i alla fall,,, Betydligt mer intressant om jag får lägga min röst i alla fall. Men "oberoende" journalistik betyder tydligen något speciellt inom SSA.

73

Mats
 
Jo för mig med. Sen kan jag tycka att alla nyheter för våran hobby är bra nyheter.
Men man måste kanske prioritera ordningen på det lite. SOCWA är säkert ett bra sätt att föra hobbyn framåt.
Men varför får t.ex inte SMFF samma utrymme där. Vilket med är ett bra sätt att visa hobbyn med.

Men det är nog inte meningen att jag ska begripa.
 
Jag har varit redaktör för en av Sveriges största motorföreningars tidning och senare också för föreningens webplats. Vi var fullständigt överens om, jag, styrelsen och årsmötet, att redaktören arbetar för medlemmarna, inte för styrelsen. Det var dessutom ett krav från min sida. Visserligen var föreningens ordförande också ansvarig utgivare med ansvar för vad jag skrev, men vi brukade skämta om att jag ändå kunde skriva vad jag ville - en gång. Han ville nämligen inte förstöra nöjet med att läsa tidningen i korrekturform utan ville ha den komplett editerad i brevlådan...

Skämt åsido, en föreningstidning eller hemsida som styrs av föreningens styrelse är ett lika stort skämt som tidningen Pravda var i Sovjet. Och en redaktör som så tydligt säger sig jobba för, och styras av, partiledningen är ingen redaktör - det är en marionett.
 
Funderar på att avsluta mitt medlemskap i SSA,undrar om det bara är till att strunta i räkningen när den kommer eller om det finns nån "uppsägningstid" på det hela!?
Nån som vet?

73 de CBR
 
Funderar på att avsluta mitt medlemskap i SSA,undrar om det bara är till att strunta i räkningen när den kommer eller om det finns nån "uppsägningstid" på det hela!?
Nån som vet?

73 de CBR

CBR de LRR:

Ingen uppsägningstid. De skickar väl ett antal påminnelser men efter ett tag inser de att du inte vill förnya medlemskapet. Om du vill slippa påminnelser kan du författa ett kort meddelande till kansliet.

73 de SM6LRR (RM2D) med nyligen förnyat medlemskap i SRR
 
CBR de LRR:

Ingen uppsägningstid. De skickar väl ett antal påminnelser men efter ett tag inser de att du inte vill förnya medlemskapet. Om du vill slippa påminnelser kan du författa ett kort meddelande till kansliet.

73 de SM6LRR (RM2D) med nyligen förnyat medlemskap i SRR


Ok,tack för info! :)

73 de SA7CBR
 
Back
Top