Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Några rejäla tidningsartiklar om denna farliga nya strålning kunde kanske hjälpa till att få fram en rädlsa bland Svensson.
När det gäller TV, CZR så måste det finnas människor som gråter i närbild. Annars blir det inget TV-program, själva innehållet för övrigt spelar ingen roll
de
FPD
Folk är livrädda för "strålningen" från en basstation för radiotelefoni.
Även om den är flera hundra meter bort, ja en km till och med.
Frågan är då om vi kan jämföra störkällor av den typ som nu SM0NOR beskriver vad gäller "strålning". Åtminsoner börjar summan av störninagr på elnätet att vara en ganska stor olägenhet för elöverkänsliga.
...
Några rejäla tidningsartiklar om denna farliga nya strålning kunde kanske hjälpa till att få fram en rädlsa bland Svensson.
...
Att knalla runt och pejla med mottagare, rävsax och häftiga mätare kanske kunde göra att folk börjar fundera vad du gör. Och därmed få kontakt med folket.
Ett välskrivet och välformulerat dokument som SSA gjort kanske kunde variera något att sätta i näven på omgivningarnas människor.
Kanske ska man ta lärdom av alla dessa radioamatörer som indikerar att något är galet med vår "radio-natur" innan det är för sent.
Vi är ju ganska många gratis-MÄTSTATIONER utplacerade i landet och hela EU som kan rapportera rådande radiomiljö.
Hur betér vi oss för att få tillbaka vår status som EXPERTER i detta sammanhang.
Det måste finnas någon där ute som förstår att vi som aktiva MÄTSTATIONER faktiskt ser och hör vad som pågår.
/Micke
Problemet är att radiospektrum inte ses som den naturresurs det är.
De som köper och säljer frekvenser arbetar nästan undantagslöst med system där man själv väljer vilken nivå av inbördes störningar som det ska arbeta med.
Detta är väldigt intressant.
Om jag skulle "BEFOLKA" ett frekvensband vilken som helst bara hur som helst så skulle myndigheterna hänvisa till detta som en NATURRESURS och förbjuda mitt agerande.
Frekvensspektrat är faktist en naturresurs och här låter man marknadskrafterna ta över och exploatera sina behov.
Hmm - någon sade mig inte allt för länge sedan att han i folkskolan lärt sig att vi hade myndigheter för att skydda medborgarna från godtycke...Det är skillnad på folk och folk.
Som privatperson är du i praktiken maktlös,
medan storfinansen "lindar myndigheterna runt sitt finger".
Hmm - någon sade mig inte allt för länge sedan att han i folkskolan lärt sig att vi hade myndigheter för att skydda medborgarna från godtycke...
Hur är det med robotgräsklippare?