Jag har kört Linux i många år.Jag kör också HRD men i en laptop med XP vid sidan om.
Jag läste att många hade testat HRD i Linux med b.l.a Wine och även Crossoveroffice och någon annan crossplatform, men HRD vill inte fungerar fullt ut enligt info.
När denna maskinen chrashade häromdagen så plockade jag hem en nyare OpenSuse än den som jag hade installerad.Men den windowshanteraren verkar vara på betastadium.(KDE 4) så jag letade efter något bättre och testade då Linux Mint 8 (Helena) med Gnome windowshanterare.
Det är Debian i botten och även förenligt med Ubuntu, och jag är grymt imponerad.Snabbt , enkelt och ALLT fungerar för en gångs skull utan att behöva sitta och "hacka" systemet.
OCH vad software till amatörradio där finns att installera! Har inte sett så mycket software till amatörradio sedan innan Suse blev sålt till Novell.
Detta systemet är också så enkelt att installera så nu finns inga ursäkter längre,hi hi.
Plocka hem ISO filen bränn densamme, skivan i cd,n och starta om maskinen se till att cd n /DVD n är först i bootlistan.Det är en live cd.Men där på skrivbordet när den är startad finns en ikon så man kan installera det till disken.Jag blåste ner systemet i 3 av mina maskiner, så bra tycker jag det är.