Maströr

SM0UTY

Active Member
Jag skulle vilja få tag i maströr, totalt ca 8 - 10 meter, gärna nån slags skarvbart rör. Flera bekanta har tipsat om galvade vattenrör.

Var får man tag i sådana (eller nåt motsvarande) i Stockholmstrakten?

Mvh Hans
 
Jag har 3 st vanliga maströr på 3m x 50mm som du kan få köpa. Finns i Kallhäll.
 
Tack för tipsen!

Jag har några skarvbara maströr på 38mm/3m men tycker inte det känns riktigt pålitligt eftersom det skallrar om själva skarvarna när det blåser, och jag tänker att det i längden leder till att rören förstörs.

Vattenledningsrör, var får man tag i såna?

Mvh Hans
 
Tack för tipsen!

Jag har några skarvbara maströr på 38mm/3m men tycker inte det känns riktigt pålitligt eftersom det skallrar om själva skarvarna när det blåser, och jag tänker att det i längden leder till att rören förstörs.

Vattenledningsrör, var får man tag i såna?

Mvh Hans

Knackade du ihop rören ordentligt när dom var nya? Men man ska kanske inte ha allt för stort böjmoment just i skarven om det vickar hela tiden.

Mina rör köpte jag nya på en järnskrot i Boo. Det fanns också hos en närliggande rörfirma, men det var dyrare. Mina rör var inte gängade, så det hade inte gått att skarva. Men det kan ju en rörfirma ordna.

/Roland
 
Last edited:
Jag har 3st maströr 3m x 38mm. De sitter stumt ihop och de går bara med lite vilja att få isär. 50mm-rören har jag inte provmonterat ännu. Sätter man även en flagga i toppen på de smala rören så böjer det sig lite.
 

Attachments

  • 1045025_545000138891002_1859331757_n.jpg
    1045025_545000138891002_1859331757_n.jpg
    92,6 KB · Views: 121
Last edited:
Back
Top