Här finns det lite nyttig läsning från K9YC:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det ser bra ut. Det är förmodligen låg kapacitans mellan in och utgång.Mäter i varje fall minst 30 dB mellan skärm till skärm på 160 resp 80m
Det blir svårt att åstadkomma med en bredbands chokeÄnnu bättre med kärnorna en bit ifrån varandra, idealt en kvartsvåg avstånd
Japp FT240-43 tror jag det var..Det ser bra ut. Det är förmodligen låg kapacitans mellan in och utgång.
Är detta en 240-kärna?
Det går att räkna på men förmodligen snabbare att testa...Finns det möjlighet att någon kan räkna på i vilken härad man hamnar med material 31, som jag har tillgänglig i strl 240?
Som jag skrev i inlägg #2 så finns det en "TFCI calculator" att ladda ner.Finns det möjlighet att någon kan räkna på i vilken härad man hamnar med material 31, som jag har tillgänglig i strl 240?
Som jag skrev i inlägg #2 så finns det en "TFCI calculator" att ladda ner.
https://sites.google.com/view/sp3l-...ous/toroidal-ferrite-core-inductor-calculator
View attachment 7690
Resultat av 15 varv på en FT240-31.
Nej inte utan vidare. Det är ferrite volymen som avgör. Kolla databladet.Kan man utan vidare se den formen som tre stackade toroider?
Ja!Har du kopplat ihop innerledare med skärm i båda ändarna?
Visst ser det konstigt ut och nej inga ferriter.Ser konstigt ut! Har du ferriter på dina mätkablar?