Mfj

sa6aqp

Well-Known Member
Hej!
Vem i Sverige är det som säljer MFJ?
Är på jakt efter en kabel mellan rig och tuner.
Kabeln heter MFJ 5441 I och är till en Icom.
Eller kanske någon som råkar ha en sådan liggande till ingen nytta.
 
Nu har jag själv ingen MFJ-pryl i mitt hem men med lite googlande hittade Jag följande tips (citerar från ett PDF-fil):

------
While you can purchase the appropriate cable from MFJ, you can also easily build your own interface cable with the information provided in the MFJ -925 manual. In my case, I built the equivalent of the MFJ -5114I interface cable for my IC-706MKIIG. I started with a short CAT5 cable and cut off the RJ45 connector on one end. Then I connected a 4-pin Molex connector to the cut-off end and wired it as shown in the MFJ-925 manual.
The 4-pin Molex connector can be purchased form Radio Shack (RS274-224), or from Mouser Electronics (Plug: Mouser 538-03-09-2042, Pins: Mouser 538-02-09-2103)
------


Om du kan, köp en passande kontakt till din radio och slakta en CAT5 kabel och montera själv. Om du har en manual (som nog kan hittas med google) till din tuner finns det beskrivet hur. - förmodligen mycket billigare än att betala dyrt för en färdig kabel.

Det kan hända att SRS i Karlstad har kontakter på lager?
 
Misstänker att du menar 5114 och inte 5441..

Samma interfacekabel som till exempelvis MFJ-929 med flera " MFJ-5114I "
finns på wimo.de för strax under €30 eller för €24 på thiecom.de om du inte bygger den själv.
 
Blev fixat nu.
Jo det va en sån kabel som jag menade.

orkade inte hålla på att leta för i Sverige finns ingen som har den.
Och bygga själv jo det skulle jag säkert kunnat gjort men med för lite tid att sitta och pilla så är det bättre att köpa nytt.

$35 från MFJ direkt så det kommer jag nog att överleva.
 
Back
Top