Mjukvaruuppdatering till Yaesu FTM-400D tillgänglig även för EU-versionen

SA0CLI

Well-Known Member
Mjukvara version 1.10 finns att hämta från Yaesu.

Förra gången jag tittade fanns bara en version för DR-modellen, den amerikanska versionen. Nu finns även EU och AU.
 
Vad är det dom uppdaterat?

Som jag uppfattar det är det främst mottagning av ID från deras nya repeater DR-1, och något om extra siffror som kunde visas ibland. Man skall uppdatera DSP-mjukvaran också, men jag tror att jag redan har senaste versionen i min.
 
Vad är det dom uppdaterat?

Nu har jag uppdaterat min burk, vilket innefattar att öppna den och slå om en omkopplare, men all information finns med i filerna man laddar ned. Som avslutning gör man en fabriksåterställning, så det är smart att kopiera alla inställningar till µSD-kortet innan man sätter igång.

DSP-mjukvaran behövde jag inte uppdatera, och hade inte kunnat göra det heller eftersom den man kan ladda ned är för USA-versionen DR.

Jag har inte kontakt med någon av deras digital-repeatrar så vitt jag vet, så just den delen kan jag inte bekräfta. Däremot verkar det ha tillkommit en trevlig finess, att den visar squelch-typ (ton/DCS, RX/TX och så vidare) på standardbilden, för båda VFO. Jag har inte kollat om det finns någon inställning för det.
 
Back
Top