Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eller bara lägga tråden i dom.Takrännorna är ju målade så jag måste kanske då borra hål i dem och skriva fast min tråd?
Vet inte, vill inteOm man lindar 10.5m tråd runt ett "metspö" hur tätt kan man linda innan det blir spole av det?
4st 0,5m trådar i toppen ger 1,5m kortare radiator.Om man gör en liten tophat ca 50 cm dia hur mycket kortare blir tråden?
Hej!!Förstår inte riktigt din setup - mätte du direkt på antennen eller i ändan av 17m koaxen?
Om du kan så försök få låna eller köp en VNA som kan köras trådlöst och koppla den direkt till antennen du vill mäta.
Hej igen!Har du trimmat in rätt längd efter det att du adderat 4m motvikt?
Kan du ange vilken frekvens som första resonansen låg på?
Troligtvis ska du korta av den lika mycket som den motvikt du adderat. Det är ju total längd som räknas.Denna är är en köper antenn som man inte ska behöva trimma om jag förstår säljaren
Kan säljaren visa upp några antennimpedansmätningar?Denna är är en köper antenn som man inte ska behöva trimma om jag förstår säljaren
Självklart!missanpassningen mellan koaxen, den s k balunen och radiatorn där uppe är väl kvar, eller hur?