Namninsamling för grammofonarkivet

Jag har oxo skrivit på.
På sid 433 står mitt namn mellan Kenth Fäger (SM6MFA) och Lars Ohly!!!
 
Citat: "Ren idioti att skingra en kulturskatt."

Det absolut största helgerånet de senaste decennierna är nog annars nedläggningen av Telemuséum.
Sri, lite off-topic, men jag har inte kommit över det än.

73,
Rolf
SM5MX
 
Last edited:
Det är vemodigt och synnerligen inskränkt att inte ta till vara på en gången epok, vad den än handlar om. Jag har funderat lite grand på vad stenkakorna handlar om. Jag har hemma i mitt garage en original Edison rullspelare tillsammans med en stor mängd fungerande rullar. Edison egen röst pratar i början av varje rulle. Tyvärr är stiftet nu abrutet. Jag kan inte för allt smör i småland få mig till att göra mig av med den här talprotesen. Det skär i mitt hjärta att man nu anser att stenkakorna ska ut i gasernas förskingring. Finns det något grammofon- eller skivmuseum? Någon som vet? I så fall borde det finnas någon som kan ta hand om alltsammans istället.
 
Jag delade länken på facebook och det förvånar mig stort vilka som delar den vidare.
Människor som jag minst av allt trodde skulle bry sig är jättupprörda och skriver långa inlägg där dom uppmanar alla dom känner att skriva på.

Så dela vidare på Facebook ni som har det, det verkar vara helt okänt bland folk det här hotet, och dom flesta verkar vilja bevara arkivet.
 
Back
Top