Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eller är frågan vilket bläck eller vilken toner som är bäst?Nu frågar jag er, vilken printer är bäst?
Det är nog inte så lätt att hitta nån som gör sånt nu. Jag har jobbat i den grafiska branchen för många år sedan och redan då rationaliserade man bort film i tryckprocessen för offset. Allt originalarbete görs i dator och pdf-filer skickas till tryck. Plåtarna tillverkas direkt i en maskin med laser utan mellansteget film och kemi. Den sista reprokameran gick nog till tippen för många år sedan, tyvärr. Det relativt mycket mindre som trycks är dessutom allt oftare sk digitaltryck med en tryckpress som är ett mellanting mellan laserskrivare och tryckpress, eller rena utskrifter. Direkt från filer.Man kontaktar en firma som sysslar med fotografiska filmer.
Dom kan med hjälp av sin reprokamera fotografera layouten i tidningen och framkalla den på transparant film.
Jag tror dig.Det är nog inte så lätt att hitta nån som gör sånt nu.
Ja du kan gå till en firma och få saker inskannade men det görs med ungefär samma saker som man har hemma. Det som fanns förr var möjligheten att få ut den på fotografisk reprofilm. Antingen genom direkt exponering i reprokamera eller utskrift i en fotoplotter. Det svarta på sån film var riktigt svart till skillnad från de flesta skrivare.Jag tror dig.
Kanske görs samma jobb med hjälp av en fotoscanner nuförtiden.
Om man har en hyfsat bra fotoscanner så borde det vara tillräckligt bra för att göra mönsterkort från tidningar.det görs med ungefär samma saker som man har hemma.