Novis-ringen

Ja det är en mycket bra ring, ändå får jag skit från SM7DLZ för att vi gör reklam för ringen. Han vill att vi skall vara på folkbildningsfrekvensen 3755 (Där de bara pratar snusk vet ni)

Tror det kommer många nya amatörer till Novisringen efter 20 april, men SM7USO gör ett mycket bra jobb på ringen.

Vi hörs på 3745 + / - 18.00 mån - fre.
 
SM6WXA/Janne said:
Hans 7DLZ har ont av att jag gör reklam för er ring, något jag behöver bry mig om?

/Janne

Janne - jag kan inte se en anledning till att du ska hoppa på DLZ i denna tråd. Allt han frågade var om icke-noviser var välkomna.

Några allmänna råd till er alla!

- Det går inte att vinna diskussioner i ett forum. Det är en del av dynamiken i ett forum, det är helt lönlöst att försöka få alla att tycka som man själv.

- Acceptera andras åsikter, om du kommenterar: var saklig.

- Tänk efter INNAN du skriver.

- Kom ihåg att skriven text kan tolkas på olika sätt. Var därför tydlig och saklig.

- Såra inte eller reta inte andra medlemmar

- Försök inte vara "översittare" och hota andra medlemmar. Det leder bara till att du blir avstängd i en vecka, en måand eller aldrig mer välkommen tillbaka (beroende på hur det är gjort).
 
Helt rätt, men var befinner sig då inlägget Hank har? Tycker bestraffningar skall vara lika för alla. Jag brukar ta kopia på det mesta som skrivs här. Varför är det bara jag som gör påhopp, får DLZ en extra gräddfil?
Jag skall försöka att inte försvara mig, utan lyda vår Administrator.

MVH
SM6WXA/Janne
 
Jag tycker inte Hank hade ett roligt inlägg och det är borta nu.

Försök visa gott omdöme och var en förebild istället för att hela tiden sänka nivån till den som beter sig sämst på forumet.

Många som varit aktiva på internetforum under en längre tid har insett att det är enda vägen att få ett fungerande forum och en trevlig community. Det blir skakigt tidvis men i längden kommer slutresultatet bli utmärkt.
 
Helt ok, jag tycker som du. men ibland känner man sig påhoppad. Får räkna till 10 nästa gång innan jag skriver något.

GLAD PÅSK!!!!

SM6WXA/SM6WXL Janne/Gunnel
 
Tnx för alla glädjande kommentarer. men utan alla er incheckade stationer så blir det ingen ring..
vi hoppas att det kommer in flera stationer efter den 20 april.och hoppas att vi kan hålla den goda stil som vi har där, och att alla får känna sig lika välkomena.......
Det är riktigt kul att hålla på med ringen när det blir så uppskattat....
Väl mött på banden och en riktigt glad påsk önskar vi er...
sm7uso/Micke
sm7xxn/Carina
 
Det samma till er, en glad påsk önskar vi er. När det gäller er ring, så är den uppskattad av många.
Med detta avslutar jag denna tråd.

73 de SM6WXA/Janne
 
Back
Top