Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Föni neuen zwå tror jag det lät som. Finns många kvar att lyssna på. Flera siter som berör detta finns. Sök på numberstation , dock har jag inte hör att det fanns någon svensk ? Som nämns under här finns priyom online och i realtid. Finns audio, cw och annan data.Menar du de som rabblade siffror på tyska eller liknande språk?
Eins zwei, fynf, acht sieben zwei fier, nein fünf fier
Och höll på så i evigheter.
Länge sen man hörde sådant nuförtiden.
Förr var de talrika.
SM4FPD
HNA skulle kunna vara Österrike och deras underrättelsetjänst inom armén:Hittar inget om var nnn skulle kunna varit placerad, avhördes senasr 1997,, uppträdde först 1976. Men ingen info annat än i österrike.
HNA tror jag att agencyn hette som drev den. Vet inte vad HNA är heller. Finns på nätet sigint grupper, men 7nfon inskränker sig till ovan. Tror den hette E11.
Skall i alla fall kolla proyom.
Tack
The Buzzer är bara en i mängden av ryska militära stationer som skickar enkelriktade order meddelande till olika förband.Igår kväll hördes en stark nummerstation på 5767 kHz USB. (missade att notera tiden)
Rent engelskt språk, svårt att bedöma om det var en talsyntes eller naturlig röst.
Rabblade 5 grupper av siffror i timmar.
På 4625 kHz USB finns den sk BUZZER, den ger ifrån sig ett surande ljud med c:a 0,5 Hz.
År efter år. Kan användas för att bedöma när bandet är öppet, eller börjar stänga.
Nu kl 1015 är den tyst.
Möjligen kan man höra en svag bärvågsrest.
Men ibland kommer, ett talmeddelande på vad jag förstår Ryska.
Kraftigt processad röst.
Har buzzern går sönder tro??
Har aldrig hört den tyst.....
exakt frekvens verkar vara 4625,1 kHz USB.
Världen är full av konstiga radiostationer.
SM4FPD
Du hittar mycket information inklusive en stor mängd inspelade meddelanden härAtt det finns flera sändare som sänder ljudetThe Buzzer, på 4625 kHz, kan förklara varför den låter lite olika ibland.
En av dem har hög förstärkning och i pauserna hör man hur bruset från sändaren, då den är omodulerad, stiger.
Men vad den sänder, vilken information den sänder vilket trafiksätt av telegrafi, eller telemetri är en bra fråga.
SM4FPD
Förr var de talrika.