Nytt nummer av ESR Resonans

Hej hej, det funkar nu när jag använder gamla hederliga win XP och IE 8 på min andra dator. Tack alla som mailat och erbjudit hjälp.
Ska se över acrobaten på Win 7 datorn.

// Janne
 
Som vanligt en mycket intressant läsning.
Speciellt fastnade jag för vad Dejan SA3BOW skrev: "Byggandet gav mig självförtroende som experimenterande radioamatör." :)

Också stort tack till -7DLK för omvärldsbevakningsspalten. Kanske inte så sexig information, men desto viktigare.
 
Trevlig läsning, speciellt KYH's bidrag om flygradio ihop med AOM's dito.
 
Tack för berömmet!
Det är alltid roligt att skriva tillsammans med riktiga "proffs".

73/
Karl-Arne
SM0AOM
 
ESR Resonans nr 1 / 2014

Lagom till Påsk blev så vårnumret av ESR Resonans klart och kan nu laddas ner från Startsida - ESR

Där finner du en länk till arkivet där det senaste och alla tidigare nummer nu är tillgängliga via en ny "webbapp".
Webbappen innehåller även en sökfunktion.

Glad Påsk och trevlig läsning

/Redaktionen genom Bengt
 
Last edited:
Tack Bengt å alla skribenter i övrigt förstås! Nedladdad och redo för läsning i eftermiddag efter dagens arbete ;)

73 å god fortsättning på Påsken!

/Johan
 
Intressant om olika index i samband med vågutbredning av Göran. Trevligt avsnitt Händer i ESR på sidan 45 om olika små projekt. Peter och Håkan skriver om att få in svaga signaler från rundradio och TV.
 
Tack än en gång för en läsvärd tekniktidning om radioteknik för radiointreserade. Fullspäckat nummer för den kräsne och trevliga berättelser om vad som byggs ute i "stugorna"
 
ESR Resonans nr 2 / 2014

"Sommarnumret" av ESR Resonans är klart och kan nu laddas ner från Startsida - ESR
Där finner du en länk till arkivet där det senaste och alla tidigare nummer nu är tillgängliga via en "webbapp".
Webbappen innehåller även en sökfunktion.

Trevlig läsning

/Redaktionen
 
Det tackar man för. Jag hoppas på lika spännande läsning som vanligt. Med fyra dagars resa i jobbet framför kan det behövas litet andlig spis tidiga morgnar och sena kvällar.
 
Hela 46 sidor med högintressant läsning! Roligt att se DSP ta sin moderna rättmätiga plats också.
 
Tack alla skribenter för de intressanta artiklarna, speciellt Daniel SM6VFZ. Mycket lärorikt om modulering.

Omvärldsbevakningen av -DLK borde vara obligatorisk läsning för alla sändareamatörer---det finns många som gärna skulle lägga vantarna på de frekvensband vi disponerar.
 
Back
Top