SA5PMG
Well-Known Member
Lysande, ska plocka fram skoltyskan...under tiden ett par bilder på mina trafos:
Jag tycker de är lindade lika och oavsett hur jag vänder dem kommer det bli likadant. Mao så återstår att jag jordat fel tåt i ena eller båda, men ska kolla den tyska pdf:en och jämföra.
Gjorde en annan upptäckt också, lade inte märke till förut eller så har det uppstått då jag lött om en del.
Gul: signal in i IN. Blå: signal ut ur FWD. OUT och REF terminerade med 50 Ohm.
Signalen är 49dB dämpad och lite ur fas.
Gul: signal in i IN. Blå: signal ut ur REF. OUT och FWD terminerade med 50 Ohm.
Signalen är 29dB dämpad vilket gör att jag tycker REF är min FWD fast nu la jag märke till fasförskjutningen så REF kanske är REF och FWD är FWD men dämpningen är fel.
Jag tycker de är lindade lika och oavsett hur jag vänder dem kommer det bli likadant. Mao så återstår att jag jordat fel tåt i ena eller båda, men ska kolla den tyska pdf:en och jämföra.
Gjorde en annan upptäckt också, lade inte märke till förut eller så har det uppstått då jag lött om en del.
Gul: signal in i IN. Blå: signal ut ur FWD. OUT och REF terminerade med 50 Ohm.
Signalen är 49dB dämpad och lite ur fas.
Gul: signal in i IN. Blå: signal ut ur REF. OUT och FWD terminerade med 50 Ohm.
Signalen är 29dB dämpad vilket gör att jag tycker REF är min FWD fast nu la jag märke till fasförskjutningen så REF kanske är REF och FWD är FWD men dämpningen är fel.