QSL kort

Man tackar SA5BYS som startade tråden och precis som jag behöver kort och Tackar er andra för tipsen.

Har begärt pris/offert från två av de nämnda (uteslöt UX5UO då det verkade knöligt med betalningen, inte direkt utan via partners och inte kort eller Pay Pal). Har även begärt offert från en kontakt som ofta annonserar på DX-Radio.

Skall bli kul att se hur det hela avlöper, återkommer med rapport.

73 de Johan
 
Jag fick riktigt snabb respons på min förfrågan från båda två. Bra jobbat tycker jag faktiskt. Har skickat med ett förslag på deisgn som båda firmorna utan direkta extra kostnader tar på sig att fixa till så slutresultatet blir bra.

Cool QSL
1000 QSL – 35 euro + 22 euro shipping = 57 euro
2000 QSL – 65 euro + 25 euro shipping = 90 euro

LZ1YE
950 cards = 45 euro
1950 cards = 75 euro

Riktigt varför det blev ojämnt antal från LZ1YE är för mig en gåta? jag frågade på 1000 resp 2000st.

Jag tänker den här gången låta beslutet styras väldigt mycket av priset, LZ1YE är billigast, men också av att han har en Svensk kontaktperson som förmedlar betalningen. Det gillar jag skarpt då det känns bra att ha en svensk som man kan leta reda på om något går snett, jmf med en adress i Polen.

Order går iväg idag, så får jag återkomma med rapport om resultatet för min del.

Lycka till Benny, skall bli kul att jmf erfarenheter.

73 de Johan
 
Måste säga att jag är imponerad av LZ1YE's service :) mer eller mindre dagen efter att jag skickade underlaget låg det ett korrektur i mailboxen.

Riktigt snyggt dessutom, i min smak förstås, blir oerhört spännande nu att få se slutresultatet på papper.

73 de Johan
 
Har nu beställt! :))))
Benny
 

Attachments

  • sa5bys_back2.jpg
    sa5bys_back2.jpg
    89 KB · Views: 227
  • sa5bys_front.jpg
    sa5bys_front.jpg
    100,2 KB · Views: 155
Alla vi blev nöjda med respektive leverantör. Ett tips är dock att kolla på deras hemsidor för att få hjälp med utformningen innan beställning.
Há Dé
Benny
 
Ja jag kan bara instämma med föregående skribent, blev bra och jag är väldigt nöjd med allt från inledande designsupport till pris. Enda, om jag nu skall hitta något att ändra, är papperstjockleken. Jag tror nog jag skall ta en något tjockare kartong nästa gång.

/Johan

Ps. såg att någon hunnit skriva att vi skulle printa själva. Ett foto kort som mitt skulle i motsvarande kvalitet, färglaser, kosta skjortan. Vansinnigt att ens föreslå något sådant när man inte har en aning om hur qsl korten utformats.
 
Back
Top