Radio loppis på Vallby radiostation i Enköping

rollingbass

New Member
Nu skall all äldre radioutrustning från staten bort från radiostationen i Enköping.
Loppisen kommer att ske någon gång i November i år.

Anledningen är att där ska bli vandrarhem samt konferenslokaler.

Varit i kontakt med ägaren som bad mig hjälpa honom att annonsera ut det bland radiointresserade här på 27.
Ni som har möjlighet att komma in på radioamatörernas forum får gärna "Kopia & klistra in" denna text på deras forum! så dom får ta del av detta också.

Jag fick en rundvandring tidigare idag och ägaren gjorde klart för mig att allt ska bort. (priserna blir låga då inget intresse från ägare finns) Är glad för det jag får som han uttryckte det. :)

Tog en bild här med mobilen på en del grejer. Det mesta låg i lådor i källaren och vad jag såg så var det kontakter i alla möjliga och omöjliga slag samt pejl utrustning samt "värsting rotorer" till tunga master mm.
En hel byrå fylld med motstånd mm...

Det fanns allt mellan antenn & jord :)
wallbyloppis.jpg



Ägaren återkommer till mig om exakt datum & tid för att undvika att folk ringer honom med frågor han ej kan svara på.

Radiostationen som "pejlbussarna" utgick ifrån på det "glada" -70 talet ligger strax norr om Enköping.
Nära från Sthlm Uppsala Västerås mm. Se karta nedan:
Karta011203.gif


Länk till Lidingby gård och radiostationen är: Lidingby Gård

Alltså: Radioloppis hos privatperson på "en gång statens radioprylar" i November. Återkommer om datum

MvH:Gråben ( Ni når mig på 24:an alltså 27.235 USB) :)
 
Last edited:
Back
Top