Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nej för tusan det räcker med att du öppnar 17494, 80 stöds redan i din router
Jag tänkte så här....
Port 80 för att nå inloggningen utifrån wan.
Port 17494 för att kunna styra med demoprogrammet.
/Micke
Varför vill du göra så som du tänker?
Om inte du kan skriva lite kod förståss
/Micke
Visst fungerar det med demoprogrammet.
Jag tycker bara att det är lite otäckt när man kan påverka reläerna genom att bara försöka logga in i webservern från wan.
Om inloggningen strular via wan och funkar normalt via lan så är det inte fel på kortet..Har du provat att inte köra
wan port 80 <-> forward i router <-> lan port 80
utan
wan port 50000 <-> forward i router <-> lan port 80
I routerns manual står ju:
if you set the service port of the virtual server as 80, you must set the Web management port on
“Security –> Remote Management” page to be any other value except 80 such as 8080.
Otherwise there will be a conflict to disable the virtual server
och sett till att porten för demomjukvaran inte är 80
enligt "Board configuration" i manualen:
ETH008
Att läsa manualer tar ju lite tid men kan ju spara lite också...
Skicka du över din IP och ev. web adress så skall jag dona lite med programmet!
Jag har inte öppnat port 80 mot wan.
Om jag öppnar wan port 17494 <-> forward i router <-> lan port 80 eller...
wan port 17494 <-> forward i router <-> lan port 17494 spelar ingen roll, reläerna klapprar när jag försöker logga in på kortets web-sida.
All annan kommunikation med hjälp av demoprogrammet fungerar som förväntat.
Förvirringen blir bara större ...Funkar det att logga in via LAN men inte WAN (med webläsare) ???
En webläsare söker alltid default på port 80 (443 för https) så om du kör 17494 så antar jag du skriver http://wan_ip:17494 ? Och du måste då göra forward till port 80 på enheten eftersom det är den porten webservern ligger på. Kör du mot 17494 så finns ju ingen webserver där och vad som helst kan hända..(server för demoprgrammet..)
Du måste också ha unika portar på wan sidan, annars finns det ju flera vägar som paketen kan gå. Det borde dock inte gå att konfigurera så om routern är bra...
Är detta vad jag har att vänta mig om jag försöker få till en 4G uppkoppling med sommarstugan?
/Micke