Repeater shift 70cm?

SM6UUM

Active Member
Hej.

Har en fundering nu när jag skall programmera om min radio.
Hur ser det ut på UHF sidan, har alla gått över till 2Mhz skift eller finns det några kvar på 1.6Mhz skift?
//Mats
 
Hr i Värmland ligger vi på -2 MHz med mobil TX i alla fall.
Skulle tro att det finns många relästationer som är kvar vid -16, MHz, dessutom finns ju + 1,6 och plus 2 MHz där de har problem med LPD bandet.
 
Någon som vet hur inställningarna ska vara för Värnamorepeatern SK7GH på RU368? Kan inte hitta Wernamo Radioklubbs webbplats, har de ingen???
 
Hej,

Du kan bara lyssna på den än så länge men den kommer återigen öppna för trafik i OKT 2008 med -2mhz skift efter stor ombyggnad.

Vore kul att veta vad du har för signal då du kanske finns i grannskapet.

mvh Håkan SM7WSJ
 
Hej och tack för Ditt svar, Håkan!

Var i lördags på High Chaparall och det var fullt med trafik på RU368 (och RV48), trodde det var Värnamorepeatern pga dess goda hörbarhet men kunde inte öppna den med mina inställningar enligt listan på SSA:s hemsida, därav min fråga. Vilken repeater kan det vara som jag hörde?

Är nu åter i Skåne, men återvänder till Småland då och då.

73 de SA7BBP Peter
 
Ok Peter,

Hoppas ni hade en fin dag. Tyvärr var jag inte hemma annars hade jag varit QRV och även närvarande. (Grimeton i stället)


För övrigt kan jag säga att mobiltrafiken den här sommaren varit högre än tidigare år så än är det inte kört med mobilkörandet då jag både mött både Svenska och utländska stationer över R0.

Kul!!! Och det är ju därför alla eldsjälar runt om i landet håller i gång alla repeatrar,Radiofyrar, packetnät,APRS noder, mm.

Vi hörs nästa gång du passerar! 73 Håkan SM7WSJ
 
Back
Top