Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det kan vara olika för olika fabrikat men vanligt är en effektFET som "nycklar" slingtråden med fyrkantvåg 7-8 kHz raka flanker inga filter. Med slingan på vcc. Då blir det övertonsrikt...Jo det är sant att en bra fyrkantvåg består av väldigt många övertoner. Men i detta fall har man säkert inte lagt ner kraft på att skapa en perfekt fyrkantvåg. Lika lite kraft som att göra den övertonsfri, dvs med ett filter så den blir en sinusfrekvens. Det blir säkert vad det blir bara. Filter kostar kronor.....eller kanske en hel dollar.
Inte ens den finaste HiFi förstärkare, med effektbandbredd upp till många MHz, orsakar övertoner om den överstyrs så att musiken blir fyrkantvåg, dvs stör radio.
Det är därför jag misstänker att det finns en "riktig" bärvåg med underbärvågor 7 eller 8 kHz som i sin tur innehåller data, dvs pulser.
De
ÄssÄmFyraFotPeDahl
...kommer jag att lägga lite mer jobb på nästa filter för att få ett brantare och något lägre i frekvens, ner mot 1-2Mhz brytfrekvens är tanken.
Hur funkar klipparen nu då?Så, då har jag nog fått till ett filter som funkar
Hej.
Har 2 Husqvarnor som grannar och de är tysta men idag fick min 3:e granne en Honda och den stör på 1,9 Mhz och 3,7 Mhz när maskin är ute,när den laddar blir den tyst.
Påtalade detta för installatören som inte hade en susning om EMC men jag bad honom kontakta Hondas importör om problemet.
Störning avger ett orytmiskt knattrande och NB klarar ej av att få bort det
Vilka fabrikat är det på klipparna?Två grannar har skaffat robotklippare nu under semester