SM4FPD
Well-Known Member
Men det är inte allt som är Detektering.
En gång för hundra år sen fick jag tag på en TRIO TR2200, en kristllstyrd FM station för 145 MHz i väskformat.
Den gick inte bra så jag skulle försöka få ordning på den.
Det visade sig att den var rätt totalt söndertrimmad.
Det kan vara klurigt att trimma dubblarkedjor, och medan jag jobbade ringde det på dörren och en granne kom och frågde om det var jag som sände, det hördes tal över hela FM bandet.
Nej jag hade ingen aaaaananing om vad det kunde vara.....
Det visade sig dock att sändaren i TR2200 busade rejält. Söndertrimmad är ordet.
Det var svårt att få till den, och till slut fick den bli skrot.
Men det var givetvis dess busande som hördes i grannskapets FM mottagning. Jag märkte det ju själv oxo om jag slog på radion på 98,5 MHz P3.
Så det kan höras röster i en radio på olika sätt.
skitradio.........
SM4FPD
En gång för hundra år sen fick jag tag på en TRIO TR2200, en kristllstyrd FM station för 145 MHz i väskformat.
Den gick inte bra så jag skulle försöka få ordning på den.
Det visade sig att den var rätt totalt söndertrimmad.
Det kan vara klurigt att trimma dubblarkedjor, och medan jag jobbade ringde det på dörren och en granne kom och frågde om det var jag som sände, det hördes tal över hela FM bandet.
Nej jag hade ingen aaaaananing om vad det kunde vara.....
Det visade sig dock att sändaren i TR2200 busade rejält. Söndertrimmad är ordet.
Det var svårt att få till den, och till slut fick den bli skrot.
Men det var givetvis dess busande som hördes i grannskapets FM mottagning. Jag märkte det ju själv oxo om jag slog på radion på 98,5 MHz P3.
Så det kan höras röster i en radio på olika sätt.
skitradio.........
SM4FPD