Schema UHER CS-210

SM4FPD

Well-Known Member
Finns det någon som har ett kopplingschema till en UHER kassettbandspelare CR-210 ?
Detta är en frontmatad sak, stor som en bilradio, även bärbar med batteri.
vad jag i första hand vill veta är tillbehörsjackarnas kopplingar.

Schema till UHER CR-240 skulle nog gå lika bra., den är lik men lite större och har mer funktioner.

Originalbrochyrer till dessa har jag med spec och allt, dock saknas där schema och jackarnas kopplingar.

Själv har jag schema servicemanualer till UHER 4000 serien om någon behöver kopia.

De
Roy
SM4FPD
 
Last edited:
Cr210

Finns det någon som har ett kopplingschema till en UHER kassettbandspelare CS-210 ?
Detta är en frontmatad sak, stor som en bilradio, även bärbar med batteri.
vad jag i första hand vill veta är tillbehörsjackarnas kopplingar.

Schema till UHER CS-240 skulle nog gå lika bra., den är lik men lite större och har mer funktioner.

Originalbrochyrer till dessa har jag med spec och allt, dock saknas där schema och jackarnas kopplingar.

Själv har jag schema servicemanualer till UHER 4000 serien om någon behöver kopia.

De
Roy
SM4FPD


Hej Roy"

Har sökt liteCS-210 hittar jag ej. Däremot finnes det en model som heter (CR210)
(CR 210).

CR210 Changing Rubber Belts

Service Manual free download,schematics,datasheets,eeprom bins,pcb,repair info for test equipment and electronics

Vintage Cassette - Uher CR 210 Cassette Deck

Uher CR-210 Stereo / Cassette Decks - Uher / Vintage Audio

Servicemanualen heter.

UherCR210.part8.rar


73 de sm0ctk/stig
 
Tack för det Stig givetvis skall det vara CR, förstår inte var jag fick CS ifrån, inte konstigt att jag inte hittade något. Nu finns en chans
de
Roy
 
Dessvärre trots Stigs länkar har jag inte lyckats få ner någon användbar information i form av schema serv etc.
UherCR210.part8.rar filen funkar inte.

Så frågan gäller än.
Schema eller servicehandbok kopia till UHER CR-210 elelr CR-240

de
Roy
SM4FotPeDahl
 
UherCR210.part8.rar filen funkar inte.


Det är en komprimerad fil ungefär som Zip, du kunde inte packa upp den?

Möjligen kan filnamnet antyda att det kan också vara en av flera filer i en serie (stor fil uppdelad i flera mindre) och du behöver isåfall den första(?) filen som innehåller info om de övriga andra filerna i samma mapp för att kunna packa upp.
 
Info!

Dessvärre trots Stigs länkar har jag inte lyckats få ner någon användbar information i form av schema serv etc.
UherCR210.part8.rar filen funkar inte.

Så frågan gäller än.
Schema eller servicehandbok kopia till UHER CR-210 elelr CR-240

de
Roy
SM4FotPeDahl

***

Uher CR210 Service Manual free download,schematics,datasheets,eeprom bins,pcb,repair info for test equipment and electronics


Det är 8 filer som du skall tanka ned.




Multipart> Börja med att klicka på noll. Sedan på 1,2 o.s.v
 

Attachments

  • Skärmbild-Uher CR210 Service Manual free download,schematics,datasheets,eeprom bins,pcb,repair info
    98,3 KB · Views: 150
Back
Top