Senaste EMC trenden?

Hej!

Vill minnas att vi hade ett fall här i Trollhättan vid flygplatsen, skylten störde flyget. Åtgärdades tämligen omgående.
 
Vid infarten till Åtvidaberg från Linköping står en liknande reklamskylt. Den stör på 2m när jag åker förbi.

Skyltarna på E4 inann Linköping har jag inte märkt några störningar ifrån. Möjligen för att de är längre bort från vägen.

m.v.h.
//Per SM5OCI
 
Jag gläder mig åt att bo intill en vältrafikerad flygplats, då finns det hopp om att liknande påfund i grannskapet åtgärdas. Kanske är det närheten till SAAB-fältet som gör att skyltarna vid E4 Linköping är avstörda, till skillnad mot Åtvidabergsskylten?

Tråden om Trollhättan - Vänersborg finns här: Reklamskyltar hotar flygsäkerheten

73,
Jonas/SM5PHU
 
Kommer vi att få "se" mer av detta månne?
Igår gjorde jag en sväng ner till Gävletrakten. På hemvägen åkte jag förbi en stor skylt vid trafikplats Ångersjön, som lyste något kopiöst. "Bilden" om man får kalla det så var bara vitt, dom kanske ville påpeka att det har fallit snö? Skylten är nog ca 2-3 meter i sida, och den var ytterst bländande. En klar trafikfara!
Jag ger mig tusan på att den stör elektromagnetiskt en hel del också.
 
Gällande trafiksäkerhet så finns det ju här i Helsingborg många nya reklamskyltar som utöver att de skymmer sikten även drar bilförarnas uppmärksamhet från det de borde titta på.

Det är när "Svensson" blir drabbad det blir insatser som låter sig höras i media......
 
Last edited:
Här har vi i alla fall en positiv nyhet: Slutet för plasma-tv - NyTeknik
Skrota utvecklingen av Plasma-TV
Så när de som finns i drift har tjänat ut om sådär 20 - 35 år så bör de störningarna ha tystnat.
Kanske har då även amatörradion tystnat

de
Roy
 
Det lär nog gå fortare än så.
Idag slänger vi prylar innan dom tjänat ut.
Plasma-TV:n är nog borta inom en 5-årsperiod, ersatt av en tunnare större och lättare TV.
 
Back
Top