SM0KBW
Well-Known Member
Det stämmer - det ringer en klocka om att det var ett ryskt initiativ från början.
Informationssidan är kanske mer matnyttig att läsa.
Informationssidan är kanske mer matnyttig att läsa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej, i detta sammanhang - vad betyder 44 ...?
Vad fanns det för växter och djur där? Förutom ekar?Hade jag inte börjat med SMFF så hade jag aldrig åkt till Rydbo Ekhage Naturskyddsområde. Det visade sig vara en fin plats. Utrustningen för den dagen bestod av Elecraft KX3 och 38,36 meter lång tråd med 1:9 UNUN. Ett spritkök med kaffekanna och kokkaffe. En påse Pågens kanelgifflar.
]
Borde han inte börja med att återinföra ett försvar värt namnet?... För övrigt anser jag, apropå fortbildning, att den nye försvarsministern bör förmås att sträva efter att Morsetelegrafin återinförs inte bara i försvaret, utan även inom amatörradion.
Vad fanns det för växter och djur där? Förutom ekar?
Jag har hittills inte förstått hackspettar, trots att kan telegrafi (i någorlunda takt).Jag hade sällskap av en större hackspett. Dessvärre kan jag inte cw så jag vet inte vad den ville säga.
Hade jag varit intresserad av att studera djur hade jag nog inte suttit och ropat i en mikrofon och fört en massa oväsen.
SM3GUJ:
Om man är SÅ intresserad av Flora eller Fauna är man nog snarare fältbiolog eller något liknande!