Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du har rätt, jag vet inte vad jag tänkte när jag skrev skalärVa, det är väl en VNA och inte SNA? Vad saknas XUN? Eller vad är definitionen på en skalär VNA?
Kan ett 2.1GHz instrument prestera fullt ut upp till 3.2GHz?flasha om SSA-3021X till SSA3032X och sedan till en SVA1032X.
Jo så måste det ju vara.Det är förmodligen ett 3,2 GHz-instrument som nedgraderats för de som inte betalat för optionen...
Men då får man inget Smithdiagram och kan inte spara S-parametrar.Fast en SSA-3021X kostar 20kkr, och du har fortfarande pengar över efter du köpt bra riktkopplare och kalibreringskit.
Jo det är ett viktigt argument.HP141 är ett exempel på hårdvara som är reparerabar
Absolut, jag förstår men......Fast min poäng var att du skulle "uppgradera
Ja det sitter tydligen en mycket liten ytmonterad riktkopplare från Mini-Circuits som begränsar frekvensområdet.Det verkar helt idiotiskt att 1015X inte går ner till 100 kHz. Frågan är varför. Sitter det faktiskt simplare hårdvara i den för att spara pengar?
Jo jag byggde en sånDet är i så fall ganska enkelt att bygga en sådan själv som både täcker större frekvensområde och är billigare.