Sm6eqo

SM6EQO

Well-Known Member
Kom på den här saiten av en ren tillfällighet igår....

Heter Håkan Olsson. Född -49. Haft licens sedan 1970. Bor i Mölndal. Ursprungligen skåning. Var telegrafist en gång i tiden. Är nu socialfall. Har varit aktiv till och från i perioder. De sista åren har jag kommit att mer och mer identifiera mig som QRP:are så numera kör jag en IC-703 med en EleCraft K1 i bakgrunden som matar en Windom och en hemmagjord GP för 20-metersbandet. Har upptäckt att contesting ju är skitkul så det har blivit en del tester det senaste året. Givetvis alltid i QRP-kategorin. I qso:n räknat har jag aldrig varit så aktiv som för tillfället. Har vi lite tur kommer det nog att bli uppemot 4-5000 qso:n den senaste ettårsperioden...

Annars? Förutom amatörradio alltså.... Cykling. Mycket och länge. Ägare av icke mindre än fem cyklar (men ingen bil)! Fotografering. Med nyinköpt digitalkamera. Matlagning och brödbak.

Planer för framtiden? Se vad jag kan åstadkomma i CQ WW DX nu i helgen. Försöka sätta upp en bättre antenn när det blir varmare. Också naturligtvis att köra ännu fler tester och försöka bli en bättre contestoperatör....
 
Back
Top