Söker kontakt! (Anslutning för extern kabinett till UPS)

SM2OWW

Well-Known Member
Har en gammal UPS som jag tänkte bygga ut med ett hembyggt batterikabinett och för att slippa sätta in något annat intag på UPSen så söker jag passande kabelanslutning. Har letat lite men utan framgång, så någon som vet vad denna typ av kontakt heter och kanske även vet någon ställe där jag kan få tag på dylik.


Bakstycke.jpg

Bakstycke närbild.jpg
 
Verkar inte vara speciellt vanligt förekommande, går att hitta under systembeteckningen "Eaton 5PX":



Påminner lite grann om isolerade bananpluggar till mätinstrument/labbkablar, om dimensionerna stämmer kanske det kan vara någon sorts alternativ?

Mvh/Christoffer :)
 
Hade missat att leta på ebay, har bara letat nya på Elfa och andra företag... Men det blev onödigt dyrt att köpa en sådan sladd från ebay, dessutom så ska jag ha en egen sorts kontakt i andra änden till min egen expansionslåda. Har funderat på att ta bort intaget och sätta dit PowerPole, men helst vill jag låta UPSen vara original.

Däremot det där med isolerade bananpluggar var ett tips som jag ska ta och kolla vidare på. Har labbsladdar av bra kvalite som klarar en hel del ström, kanske kan ta sådana labbsladdar och gjuta in dom i en "klump" så att det blir som en kontakt.
 
Back
Top