Teknik för handpump?

Samtidigt är telegrafering intimt förknippad med entydig informationsöverföring. Därmed begränsas utrymmet för frihet inom "konstarten" högst betydligt. Otydbar telegrafering överbringar ingen bestående upplevelse.

/ Göstha
 
Samtidigt är telegrafering intimt förknippad med entydig informationsöverföring. Därmed begränsas utrymmet för frihet inom "konstarten" högst betydligt. Otydbar telegrafering överbringar ingen bestående upplevelse.

/ Göstha

Nja, undrar om du inte har fel? Jag hörde en station idag som definitivt gav en bestående skräckupplevelse... Våldsamt orytmisk och världsmästare i felslag, prickar o streck utdelades i överflöd.
 
Jo, upplevelser förekommer sannerligen. Att utnämna telegrafi till konstart, är dock lite magstarkt och tyder väl närmast på hybris-symptom bland oss radioamatörer...

Lika lite som att metoden att skriva skrivtecken med penna och läsa maskin- eller handskrivna skrivtecken skulle vara en konstart. Konsten finns väl i innehållet!?

73/Lasse
 
Nja, undrar om du inte har fel? Jag hörde en station idag som definitivt gav en bestående skräckupplevelse... Våldsamt orytmisk och världsmästare i felslag, prickar o streck utdelades i överflöd.
Jag formulerade mig fel i alla fall. Det du nämner gav naturligtvis upphov till en spontan känslomässig reaktion, men stimulerade säkert inte intresset för att fortsätta lyssna och försöka tillägna dig innehållet - ifall det inte råkade röra sig om det sista landet i din DXCC-lista eller något motsvarande, som du bara måste köra, "no matter what"...

/ Göstha
 
Göstha, jag förstod allt vad du menade... var bara tvungen att dumma mig lite. Nä, jag lyssnade inte länge, det var för hemskt...
 
Back
Top