Termometer från Kjell & CO

SM7WDG

Well-Known Member
Fick samtal från granne som undrade om jag kunde hjälpa honom med hans billarm som vägrade släppa in honom i bilen.
Åkte dit och började titta på larmet.. efter en stund kläcker han ur sig att han hade haft besök i helgen och att 2 av gästerna också hade haft problem att komma in i sina bilar. Jag trampade bort till min bil och startade min radio och lyssnade runt 433.925 Mhz. Vid 433.885 låg det en störning modell motorsåg på 9S enheter. Vi stängde huvudbrytaren men det var samma .. så jag frågade honom om han hade väderstation eller trådlös termoter. Han log lite då och gick bort och öppnade huven på sin bil. där hade han med spännband monterat en trådlös termometer sändare med art 48695 från kjell & CO. ut med batterierna och sedan blev det tyst och bilen fungerade som den skulle sen.
Denna sändaren har troligtvis fått frispel och sände hela tiden istället för typ varannan minut eller liknande som de brukar göra. Skiten är tillverkad i Kina så man kan inte förvänta sig annat. :) .

Bifogar bild på aset !!

// Freddy / SM7WDG
 

Attachments

  • tradlos-termometer.jpg
    tradlos-termometer.jpg
    46,6 KB · Views: 651
Ja, ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Men varför i hela friden hade han en sådan i motorutrymmet på bilen?? =)
 
Troligen ville man inte göra sig besväret att föra ut sensorn från en trådad termometer.
 
Ja, ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Men varför i hela friden hade han en sådan i motorutrymmet på bilen?? =)

Helt inbrottssäkrat eftersom bilen inte ens
gick att öppna med den trådlösa nyckeln.

:/QRP
 
Ja troligtvis var det för att latheten tog över och han inte orkade dra ut en sladd .. Det som förvånade mig mest var att trots att jag höll "nyckeln" intill antennen på larmboxen så klarade den inte av att öppna.. Har en känsla av att sändaren höll högre uteffekt än föreskrivet ..

// Freddy / SM7WDG
 
Strålande egenskaper från Kjell & CO! Annars brukar det ju bara vara dämpande sådana!
 
Förstår att han inte orkade dra ut en sladd... men varför termometer där kan jag inte riktigt förstå vitsen med?
 
Om du tänker på att det är varm i motorrummet så har många utomhus sensorer en lös sladd med sensorn på som man kan dra ner till ett ställe där inte motorns värme stör termometern.
 
Du har en poäng där Micke, tänkte inte på det. Tänkte inte heller på att inte alla bilar har yttertempmätare original...
 
Back
Top