tippe_66

tippe_66

Member
Hej alla!​

Heimo (40 år) heter jag och bor numera i Kolbäck i Västmanland (ca 2 mil väster om Västerås) och: Yes! jag är samma person som tippe66(Färgelanda, Dalsland) som också finns kvar på forumet!
Anledningen till att jag nu ställer samma frågor som -04 är att jag då drabbades av ett kraftigt diskbråck som förstörde en del av ryggmärgen med delvis förlamning (Tillfällig?) av delar av kroppen som följd!
Enligt läkarna blir jag bättre men inte helt 100% (Har han aldriiiig varit, sa min fru då!) :confused:
(Cauda equina syndrome)

Nåväl! då jag nu kan sitta ner en normal-lång stund igen och gå någorlunda normalt, så tar jag vid där jag sist slutade:
Att blir radioamatör!!!​
Pluggar på varje dag med "Att bli Radioamatör" samt att läsa här på Ham.se och sedan min dagliga dos av morseträning!!
Idag har jag en kortvågsmottagare (Yaesu FRG-7) och en Uniden 92xlt handscanner
vad min första Hf-sändare blir vet jag inte än, har kollat på ic735 som man hittar då och då till ett hyfsat pris, skulle dock vilja hitta ett helt "paket" med sändare + nödvändig lull-lull ända till antennen! Blir det för dyrt så får jag diska och städa otrevligt mycket innan XYL tycker att det är ok! :D
Mål?​
Att i första hand bli aktiv med cw på kortvåg samt att "lägga mig i alla mer eller mindre intressanta dispyter man hör på 2-meters bandet :p och att gå med i en radio-klubb: Västerås eller Eskilstuna????

Övrigt om mig​
Datorer,datorer och mer data....! Programering, webdesign, nätverk, data-säkerhet.m.m..Sedan
2 år tillbaka använder jag ENDAST Linux och börjar så smått glöma bort Bill Gates "Fönster"
efter att ha använt det sedan Dos version 3.0 (1987)..eller..grabbarna har ju xp på sina burkar (måste ju spela, heter det :D )
Till sist​
Önskar jag er alla en skön sommar, vad ni än hittar på,Hoppas på att så snabbt som möjligt få avlägga prov så att jag får min mycket efterlängtade SIGNAL!!!!

Kommentera gärna!
Mvh Heimo/tippe_66
 
Last edited:
Back
Top