Tja, för 300kkr lär inte så många köpa den.
Dessutom så ger 10W in 1,5kW ut, dvs. du kan sannolikt köra den på max output 1kW hur länge som helst i en digital/RTTY-contest. Min bil kan gå i 220km/h, men jag kör inte så fort. Sen finns det väl en tjustning i att ha fina överdimensionerade ingenjörsmässiga mästerverk.
Problemet idag är snarare de som "tror" att deras slutsteg klarar av 1kW, fast de i praktiken borde köra på max 500W, men känner sig "tvingade" att kräma ut den sista LED-stapelns lysdiod för att "komma fram" i pile-uper osv.
Men visst, det finns de som "måste" köra 220km/h, så det finns nog de som försöker köra 40kW. Fast jag undrar vad en 200A huvudsäkring kostar hos elleverantören? Men det är väl som en Bugatti Veyron. Man gör det för att man kan, inte för att det behövs eller är användbart i något praktiskt sammanhang. Med normala huvudsäkringar (25A) kommer man upp i cirka 5kW inmatad effekt per fas. Så i teorin kanske en amatör kan driva ett PA med 6-7kW utmatad effekt.
Bara mina korvören
73 de Kai