Vad tycker ni om YAESU FT-450.

SM6WXA

Well-Known Member
Har hört en del som har en FT-450, tycker de låter fint. Någon som haft några problem?


Janne;)
 
Det stämmer det du skriver Janne, jag måste ha glömt mitt call i all hast. Jag vet inte om jag har mitt Cert kvar men radioamatör provet har jag klarat och då kan jag nog kalla mig radioamatör.

73s de Loic, SM3VFE
 
Vad bra SM3VFE det är nog ingen fara, du får komma igång igen. Det är en trevlig hobby vi har, finns mycket att prova på.

Men det vore kul att få reda på lite mer om FT-450, har läst en hel del om radion på nätet. Finns nog mer att berätta om denna fina radio, innan man kanske köper sig en FT-450. Det är ju inte mycket pengar det rör sig om, för en sådan bra radio.


Janne;)
 
Verkar vara en vettig radio FT-450, har testat lite mer. Det måste ha sålts många FT-450 i nuläget, den fungerar på fabriksinställning:)

Mvh Janne
 
Jag har gjort firmware update på min. Riktigt enkelt var det också. När jag köpte den var knapparna sega innan de reagerade. Några updates senare var problemet ett minne blott. Sista versionen är v194 på yaesu webb.

73s de SM3VFE
 
Denna tråd lär jag följa ifall det dyker upp mer info om FT-450 då en sådan är på ingående ;)
Har hört den ska vara bestyckad med väldigt bra filter samt DSP.. ?
 
Hej,

Jag har inte mycket att jämföra med förutom med min 20 år gamla TS 140s. Dock noterar jag att FT 450 är bättre på lägre kortvågsband än min gamla Kenwood.

Lycka till!

73s de SM3VFE
 
Jag kan ju bara säga att jag är helnöjd... helt suverän mottagare och lättmanövererad meny (som på alla andra Yaesu jag haft och har)

Dock så är den inbyggda autotunern lika kass som på alla andra autotuners jag testat i dom här prisklasserna då den bara klarar att anpassa fel upp till SWR 1:3

Men jag kan starkt rekommendera denna, andra intressanta funktioner är att man kan ställa den som radiofyr där den telegraferar ut ett meddelande med ett ställbart tidsintervall.
 
Kul att höra att den fungerar bra, har hört mycket bra utlåtanden om FT-450 och känner andra som också är nöjda. Det kan vara dåliga autotuners i en del radio, men då är det bra att ha en separat tuner. Vi har en FT-840 som vi haft i många år, den har alltid fungerat bra. Testade ju en FT-450 som en god vän hade med sig hit, men det var lite för kort tid för att bilda sig en uppfattning. Kanske blir det en FT-450 i framtiden, men än så länge får allt vår pärla (840) hänga med på våra utflykter:)

Som stationär station hemma har vi en YAESU FT-1000MP MARK V, som vi är mycket nöjda med.

Mvh Janne;)
 
Back
Top