Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mycket uppdateringar tydligen, det gäller att ha internet uppkopplat
Mvh Janne
Tvärtutimot faktiskt. Det har inte kommit några uppdateringar till den här riggen alls. Redan nu kan jag med bestämdhet nämna åtminstone tre programändringar som bör göras. Det ryktas på internet om att det skulle kommit en i höst men ingen vet nåt eller vågar säga nåt.
(Önskar jag hade en TenTec.... Där verkar konstruktörerna lyssna på användarna och ger ut ny firmware som tycks om. Finns det förresten nån här som kan berätta om TenTec Jupiter och hur den står sig i konkurrensen?)
/Micke
Så bra, vad är det för programändringar man skall göra på riggen? Fungerar den inte som den skall från Yaesu, fabriksinställd?
Mvh Janne
Så bra, vad är det för programändringar man skall göra på riggen? Fungerar den inte som den skall från Yaesu, fabriksinställd?
Mvh Janne
Jodå, den funkar bra. Det finns dock ett par saker som kan förbättras, exempelvis AGC:n. Om man lyssar för mycket på folk i olika forum, kan man lätt få intrycket att den är i det närmaste oanvändbar utan någon uppdatering. Så är alltså absolut inte fallet.
73 de SA5AQO Daniel
FYI :
Nu har Yaesu släppt den första firmware uppgradering till 950 an
Welcome to Yaesu.com
Titta under files.
Jag har själv gjort motsvarande uppdatering för min FT2K och det vart stor skillnad.
Lycka till