Värde på Yaesu ?

nimbe

Well-Known Member
Hej,

Jag har en kamrat som är lite sugen på att köpa en Yaesu VX-3 efter att ha pillat lite på min apparat (Ja radion alltså). Han frågade mig vart dessa brukar ligga på som begagnade. Eftersom jag har bytt mig till den jag har, och väldigt sällan ser dessa i säljesannonser på Blocket/Tradera/Dx Radio så har jag lite svårt att avgöra detta.

Någon här som har koll på vad man skulle kunna få ge för en begagnad VX-3 ? Min gissning hamnar på 1000 - 2000 beroende på skicket. Vad säger ni ?
 
Värdet är vad köparen vill betala, inte vad säljaren vill ha.

Det har du helt rätt i.
Men köparen vill givetvis betala så lite så möjligt, men ligger "värdet" på 1500 så känns det rätt respektlöst att lägga ett bud på 500 om du förstår hur jag tänker. Därför kastade jag ut en fråga här. Någon kanske har koll.
 
Nypriset är 194 euro hos wimo. Om man köper euro hos Forex kostar de idag 9 kr. Nypriset är alltså 1746 kr. Sedan tillkommer frakten, förstås. Att betala mer än 1500 begagnat låter orimligt. Så 1000-1500 kr då gissningsvis.
Sture
 
Nypriset är 194 euro hos wimo. Om man köper euro hos Forex kostar de idag 9 kr. Nypriset är alltså 1746 kr. Sedan tillkommer frakten, förstås. Att betala mer än 1500 begagnat låter orimligt. Så 1000-1500 kr då gissningsvis.
Sture

Perfekt, då vet jag ungefär vart vi ska sikta. Ska bara kolla över skicket på radion. Tusen tack för hjälpen !
 
Halva nypriset, det kostar att vara första ägare på teknik.
Du var ju dessutom andra ägaren på just det här exemplaret.
 
Jag är andra ägare på min radio ja. Eller nej, jag är nog tredje till och med. Men nu handlade det inte om min radio, utan en annan. Men i detta fallet blev det ingen affär. Radion var alldeles för sliten tyvärr. Visst hade man kunnat byta ut skal, ratt, knappar och antenn, men det kändes overkill.
 
Last edited:
Back
Top