Ja du har rätt Bengt, hela rubbet i den här tråden har halkat bakåt i tiden.
Och visst, inget fel med det, känner vi så är det ju underbart.
Vi har oxo läst hur någon i unga år har präglats av den gamle radioamatören i grannskapet som hade så mycket mystiska, spännande grejer. Och viss msåte det vara spännande att komma till SSA hemsida opch se att ett förhistoriskt eleketronrör bildar bakgrund, och vad det symboliserar kan man då undra, eller försöka sätta sig in i vad ungdomarna tänker.
Själv vissste ja så mycket innan jag blev radioamatör, att elektronrör det skulle jag aldrig befatta mig med. det var i mitten av 60 talet, och jag bevisade det för mig själv åtminstone, att det gick att få QSO med transistorsändare. Än idag är symbolen för amatörradion ett eleketronrör. Suck
Men nu skulle vi inte gnälla utan vara positiva och glada i den här tråden.
Nappar inte dagens ungdom på gamla mystiska grejer? Jo kanske i viss mån men jag tror liksom Bengt att det behvös en bredare front.
Vi har nog ett nionde sinne, den här tråde handlar ju om våra sinnen som vi använder som känslespröt för att förklara för oss själva varför vi håller på.
Det nionde sinnet verkar vara ett sinne som drar oss tillbaka i tiden med stigande ålder.
Kanske vill vi återuppleva, det som har präglat oss, men kanske vi vill göra det som vi inte hade möjlighet att göra då, när plånboken var vekopeng.
Vi ser motsvarigheter bland 50 plus gubbar och MC.
De som spelat gitarr i unga år, köper en dyr gitarr och en rörförstärkare vid 50 plus.
Kunde vi förklara detta, dvs nionde sinnets egenskaper, så kommer nog den där delen med ungdomarna självmant.
de
Roy