Varför har ircDDB Live trafiken stannat upp?

SM0PRZ

Active Member
Hejsan!
Jag brukar följa Dstar trafiken på ircDDB Live för att lyssna och göra anrop där det är trafik via min nya hotspot. Då och då ser det ut som sajten hamnat i ett pausat läge. Nu verkar den ha fastnat i över en vecka när jag tittar här: http://ircddb.net/live.htm

Har provat att gå in med olika webbläsare men med samma resultat. Har några gånger tidigare fått snabb hjälp och svar här på forumet. Kan det finnas någon här som vet vad detta "problem" beror på och ännu hellre kan ge tips om hur jag kan följa denna digitala trafik?!

Tackar på förhand!

73 de SM0PRZ

Leffe
 
Går man in på sidan via datorn/Firefox är trafiken frusen på denna raden.
  • 14:43:34******** ___________UN7SNO__BN7SNO__G·1.1s S:0% E:0.0% 00 00 00
Via mobilen, också Firefox, så är sidan däremot alive och trafiken uppdateras.

Edit 1:
Nu verkar sidan funka även via datorn
  • 09:45:36SA5BZO__ E880CQCQCQ__SL5ZYT_CSL5ZYT_GDCS010_BBO NORRKOPING 21.0s S:0% E:0.0% 00 00 00
Edit2: Nu är sidan frusen på datorn igen., men funkar på mobilen.
Kan det vara ett script som körs i webbläsaren, som på något sätt tappar kontakten med servern där trafiken loggas ?
 
Last edited:
Hej! Ok jag ser att det funkar på min mobil men förstår inte om/hur jag ska göra för att få det att fungera på min dator...kör w10...
MYCKET tacksam för tips.. :)
 
Hej! Ok jag ser att det funkar på min mobil men förstår inte om/hur jag ska göra för att få det att fungera på min dator...kör w10...
MYCKET tacksam för tips.. :)
Hej! Ok jag ser att det funkar på min mobil men förstår inte om/hur jag ska göra för att få det att fungera på min dator...kör w10...
MYCKET tacksam för tips.. :)

Hmm, när jag gick in via mobilen en andra gång, funkar det inte igen...
 
Kanske bättre flytta/fortsätta i ämnet i en tråd som är avsedd för inlägg. Artikelroboten verkar iofs ha tagit långledigt men skriv helst inget här ändå.

73 / Janne

If u can't stand the heat, get out of my beam direction.
 
Ser att jag lade upp denna lite fel...men kan man flytta hela tråden eller måste jag skriva om frågan på nytt?
 
Back
Top