Wouxun KG-UVD1

Starkman

New Member
hej, är de nån som vet om de går att öppna wouxun kg uvd1 så den går att köra rx/tx på fler frekvenser? står att dens ka gå från 76-108 mhz på rx också men den börjar på 87 :/ vill kunna lyssna på brandkår polis m.m
 
hej, är de nån som vet om de går att öppna wouxun kg uvd1 så den går att köra rx/tx på fler frekvenser? står att dens ka gå från 76-108 mhz på rx också men den börjar på 87 :/ vill kunna lyssna på brandkår polis m.m

Efter att ha läst lite i spec samt använt deras tidigare monobandare så misstänker jag att 76-108 MHz delen är endast WFM dvs Wide FM avsett för rundradio, med en känslighet därefter oxå
 
Efter att ha läst lite i spec samt använt deras tidigare monobandare så misstänker jag att 76-108 MHz delen är endast WFM dvs Wide FM avsett för rundradio, med en känslighet därefter oxå



Mm Precis, men saken är den att de står i manual och på kartongen att den ska gå från 76 till 108 mhz. men det bara går att lyssna från 87 till 108, det går alltså inte att knäppa ner till t.ex 78 mhz för när man går ner till 87 så går den runt å lägger sig på 108. så undrar om det är progat så eller om de sitter nå byglingar man kan flytta på som de sitter i t.ex danita 2000 för 10/11 meters bandet


Mvh Martin / SA3BDE
 
Jag har en programvara för upplåsning av KG-UVD1(P). Har ej provat den ännu då prog-kabeln ej anlänt med posten ännu. Tror jag hittade programmet på mods.dk...
 
Jag har en KG-UVD1 och rundradiomottagaren i den går från 76 till 108 MHz.
Minns inte vilket tilläg i modellbeteckningen den har, men det är europaversionen med 1750-tuta.
 
Felra länder har rundradiobandet i 76-88 MHz medan vi i Europa har 88 - 108 MHz.
Det är då bekvämt att göra radiomottagare som täcker rundradio 76-108 MHz så tycker dom att den täcker hela världen.
Att vissa länder har komradio på 68 - 88 MHz ingår inte i kunnandet hos en del tillverkare.
Är radion CE märkt, RT&TTE typad, Rohs, E-mark etc måste den dock ha de frekvensband och trasfiksätt som finns i EU.
Finns ett sk Declaration of Conformity dokumnet, som är undetecknad av ansvarig tjänseman hos tillverkaren, med radion eller tryckt i manualen, så skall det ju stämma. Om inte är det en avvikelse och dokumentet är falskt.

de
SM4FPD
 
Är radion CE märkt, RT&TTE typad, Rohs, E-mark etc måste den dock ha de frekvensband och trasfiksätt som finns i EU.
Finns ett sk Declaration of Conformity dokumnet, som är undetecknad av ansvarig tjänseman hos tillverkaren, med radion eller tryckt i manualen, så skall det ju stämma. Om inte är det en avvikelse och dokumentet är falskt.

de
SM4FPD

Så det innebär att de apparater som t.ex. inte har rätt täckning på flygbandet som både äkta flygapparater och andra med bara RX där, har falska eller ogiltiga dokument?
 
Jag fortsätter med en fråga på denna radion.
Hur gör man för att få den att skanna på t.ex. reapeterkanalerna?

Jag har försökt enl. boken men lyckas inte, den skannar bara i de frekvenssteg som är inlagt, hela bandet uppöver eller neröver.
 
Om du menar minnena, (om du har skapat minnen) så tryck menu 21 välj CHFREQ och menu igen tryck A/B (orange knapp ) vänster uppevid så den står på den VFO som innehåller repeater kanaler och starta scanning. Min scannar i alla fall repeater kanaler nu.
 
hej, är de nån som vet om de går att öppna wouxun kg uvd1 så den går att köra rx/tx på fler frekvenser? står att dens ka gå från 76-108 mhz på rx också men den börjar på 87 :/ vill kunna lyssna på brandkår polis m.m

Jag kör med KG-UVD1P LV DUAL BAND TX/RX 66-88 Mhz /136-174 Mhz.
Den har inga begränsningar frekvensmässigt.

/Urban
 
Back
Top