Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
varför inte skaffa en nyare radio för slippa köra med fosiler som inte klarar 1750. eller så gör man som vanligt folk använder en mobiltelefon. Lysande! mera sånt i amatörradio världen. länge leve radiohobbyn med inslag från mobila nätet. avänder min iphone flitigt inom amatörradio hobbyn då jag kan dela ut 3g/4g nätet till min radio. underbart. sm4anq, xergro hobbyn behöver flera av oss. om nu radiohobbyn ska leva vidare till generationer. som lever efter 40talet. D-star åt alla som vill slippa griniga gamla stofiler som tror att den enda rätta inom amatörradio är CW.
Det finns i marknaden en liten visselpipa, stämd i 1750 perioder, med vilken man kan blåsa rätt in i mikrofonen...
För många ett populärt sätt att väcka "liv" i andra "amatörer".
Om du förstår- och tolkar mitt svar på rätt sätt. Så skall ju 1750 signalen användas där den hör hemma. Annat oljud som du eventuellt hör kan jag inte uttala mig om. Men du hör tydligen det du vill höra och då kan inte jag vara till någon hjälp, om än jag har vissa kunskaper i mentalhygien.