SM7PNV
Well-Known Member
En annan sak som kan funderas över är att det ibland kan löna sig att köpa billiga lågkvalitativa produkter. Det kan vara någon maskin som skall användas en gång för ett speciellt projekt och där sannolikheten för att nytt behov skall uppstå är lågt. Eller då maskinen enbart används mycket sällan. Då talar vi kanske om förbrukningsvaror snarare än en investering? Jag köpte en tryckluftspikpistol för en dryg hundring på Harald Nyborg och den klarade av att panela ett helt rum utan att gå sönder. Den fungerar ännu! En billig proffsmaskin för säg några tusen spänn hade nog inte varit en försvarbar investering för mig. Kanske kommer pistolen aldrig mer till nytta.
Nog för nu men det är ju ett intressant ämne det här som nog alla har sina erfarenheter av - bra och dåliga!
Det är så jag tänker också. Vi har idag möjlighet att välja kvalitet.
Vi får bara vara observanta på att vi måste välja vilken kvalitet vi vill ha för om vi inte gör det så riskerar vi att få den sämsta kvaliteten och det är inte alltid önskvärt.
Det här var inte lika påtagligt för 30 år sedan och många av oss har kanske blivit tagna på sängen av att vi nu faktiskt måste göra ett val.
//Harry
Last edited: