Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Inte testat så mycket, men om man bara tar hänsyn till tillämpningar för amatörradio tycks win vara överlägset mac. Sen kan man ju alltid använda flera olika operativsystem.
Jag skulle vilja gå så långt som att rekomendera Win XP på en radiodator.
Helst önskade jag ju att allt jag ville ha fanns till Linux, så kunde man köra det på radiodatorn, men där hamnar man lite i samma läge som mes Macarna, visst finns det program för det mesta, men kanske inte dom program man vill använda.
Så till trådstartaren, köp en Mac för allt annat, men kör en ren windows för ditt radiobruk.
Jag skulle vilja gå så långt som att rekomendera Win XP på en radiodator.
.....
Radiodator? WinXP? Linux? Mac?
Jag brukar köra radio utan dator.
I ärlighetens namn kan jag avslöja att jag har funderat på datoriserat loggprogram, men har inte kommit till skott än. En komplicerande faktor är att jag mest kör radio från ett fritidshus utan elnät, ingen KV hemifrån. Så jag måste då ha en lämplig dator till det, en laptop. Jag har en sådan liggande, men det finns nog behov att byta batteripaketet i den. Vidare så har jag ännu så länge inget laddningsaggregat till den. Lätt fixade saker iofs, men jag har som sagt var inte kommit till skott än. Det kanske visar hur prioriteringsordningen ser ut.Jag föredrar att datorlogga, ha clustret framme och kanske även riggstyrning igång,
Men visst KAN jag köra alla mina radios utan datorer, men jag tycker dom underlättar enormt.
Till och med när jag sitter ute i naturen och kör QRP dataloggar jag.