Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Medan du gick i lekskolan så gick jag i demonstrationståg mot kriget i Vietnam och samlade in pengar för att stöda FNL.
Medan du gick i lekskolan så gick jag i demonstrationståg mot kriget i Vietnam och samlade in pengar för att stöda FNL.
Jag kan inte se något mer effektivt sätt att förlora amatörradioprivilegierna på medellång och längre sikt än att låta dem användas för imperialistisk och neokolonial propaganda av missriktad välvilja.
Ha ha. Det gjorde jag. Året var 1972, för exakt ett halvt sekel sedan.Medan du gick i lekskolan så gick jag i demonstrationståg mot kriget i Vietnam och samlade in pengar för att stöda FNL.
Radio Swedens sändningar kan väl bäst beskrivas som "mild propaganda", de var inte så hårt vinklade som Voice of America och Radio Free Europe, och återspeglade den svenska hållningen i det mesta, som väl bäst kan beskrivas som "opportunistisk".Innebär det att även de sändningar som Radio Sweden tidigare ägnade sig åt var ett uttryck för imperialism och neokolonialism?
Flera stora nordiska dagstidningar, bland annat Dagens Nyheter, har nyligen börjat publicera nyheter på ryska. Är dessa tidningar amerikanska lakejer?
Du glömde att traditionen bröts av Tingstens efterträdare, Olof Lagerkrantz, som knappast kunde beskyllas för USA-vänlighet.Att DN är starkt USA-vänlig är dock ställt utom allt tvivel.
En tradition som lever vidare sedan Herbert Tingstens tid.
Löpsedlar och rubriker verkar göras praktikanter. De stämmer ofta inte alls med vad som står i artiklarna.gör man nog bäst i att stänga av TV-apparaten och inte lägga allt för stor vikt på vad DN, Expressen osv skriver
Detta är nog det enda rätta om man vill sända kortvåg. Men för varje lyssnare på kortvåg kommer det nog att vara 100 som lyssnar på internätet.Vi kommer använda större sändare i Europa ...
Hur kommer det sig att man lade ner arbete för att göra det obrukbart isf att riva det rätt av?Anders skrev; "Antennmasterna står kvar i Sölvesborg vad jag vet. Det skulle ju teoretiskt sett kunna gå och skaffa en ny energisnål sändare för 1179 kHz och snabbt koppla in den."
När Teracom lämnade över stationen hade antennsystemet gjorts obrukbart genom att de stora isolatorerna för matarlinorna monterats bort och linorna jordadats. Går dock att återställa med nya isolatorer, block och taljor för att lyfta upp de 16 betongmotvikterna och en veckas hårt arbete av den händige med Karl-Alfred muskler.