SM5AKU
Janne i Vingåker
CER Trenderna ...
Just så. Träligt är vad det är.
"Folk" (många många) tyx kunna åka flera mil för att handla, eller gör det över Inet, bara di kan tjäna något futtigt tiotal % jämfört med hemma.
Tror nog att de flesta fattar att om vi inte stödjer de lokala företagen så går de i putten, och den lokala servicen utarmas. Men. Lika fullt i f så fortsätter vansinnet.
Har genom åren sett många exempel på detta. Praktexempel är när man köper t.ex. en dator via Inet och därmed avsäger sig den snabba och lättillgängliga supporten som den lokala datahandlaren kan erbjuda. Snart nog står man där med något strul som man ej klarar själv, och får sända iväg apparaten till LångtBortiStan och sedan vänta i veckor på att få den åter. I bästa fall fixad ...
Trots att priskskillnaden på lokalt och fjärrhandlat kan vara stor, så försvinner den "insparade" slanten snabbt efter en eller ett par servicevändor.
Well, när det gäller just datagrunk så kan det vara lika illa som nämns ovan, då man handlar hos nån av de där stora kedjorna. Deras service kan ligga låångt bort och i värsta fall transporteras apparaten genom flera led innan den ligger på servicebänken. Uj uj.
I dessa fall kan man knappast tycka att "det är synd om människan"; man skyller sig själv när man är dumsnål.
/Janne
Just så. Träligt är vad det är.
"Folk" (många många) tyx kunna åka flera mil för att handla, eller gör det över Inet, bara di kan tjäna något futtigt tiotal % jämfört med hemma.
Tror nog att de flesta fattar att om vi inte stödjer de lokala företagen så går de i putten, och den lokala servicen utarmas. Men. Lika fullt i f så fortsätter vansinnet.
Har genom åren sett många exempel på detta. Praktexempel är när man köper t.ex. en dator via Inet och därmed avsäger sig den snabba och lättillgängliga supporten som den lokala datahandlaren kan erbjuda. Snart nog står man där med något strul som man ej klarar själv, och får sända iväg apparaten till LångtBortiStan och sedan vänta i veckor på att få den åter. I bästa fall fixad ...
Trots att priskskillnaden på lokalt och fjärrhandlat kan vara stor, så försvinner den "insparade" slanten snabbt efter en eller ett par servicevändor.
Well, när det gäller just datagrunk så kan det vara lika illa som nämns ovan, då man handlar hos nån av de där stora kedjorna. Deras service kan ligga låångt bort och i värsta fall transporteras apparaten genom flera led innan den ligger på servicebänken. Uj uj.
I dessa fall kan man knappast tycka att "det är synd om människan"; man skyller sig själv när man är dumsnål.
/Janne
Last edited: