Brusrenare

:D

Detta var lärorikt. Jag som är hörselskadad sedan barnsben är glad om jag hör nåt överhuvudtaget :(

/ Uffe -CIQ
Efter att lyssnat lite efter den just nu superheta DX-peditionen till Iran, EP6T, så önskar jag nästan att jag vore gravt hörselskadad och slapp höra eländet :D

Johan
 
Last edited:
Jo, visst är det en löjeväckande hysteri med kablar och andra mer eller mest mindre effektiva tillbehör och trollkonster.

Många missar ofta de enkla akustiska åtgärderna som att flytta ut högtalarna från väggen, ställa de en aning toe-in, flytta fram soffan och ha draperier för fönstren när det skall lyssnas,
de minskade reflexerna av dessa åtgärder ger en bättre och tydligare ljudbild och det är oftast gratis till skillnad från fina kablar som i allmänhet inte alls ger någon nämnvärd skillnad :)

För mig som är välljudsnjutare finns det bara en väg, jag bygger i stort sett allting själv.
Saker som dyra kablar, magnetfältsätande stenar, cryobehandlade pickuper, franska band-diskanter och guldpläterade säkringar göra sig icke besvär hos mig men jag förstår att det finns en marknad för dylika produkter.

Det är också många som är nöjda med en stereoanläggning från en stormarknad, det är många fiskare som är nöjda med ett spö för 200 spänn från Ge-Kås, det är många radioamatörer som är nöjda med Biltema koaxialkabel, många jägare flår älg med Morakniv, det är många musiker som är nöjda med Behringer och så vidare :)

En aktuell bild från min labbänk, det ser rörigt ut och det är rör-igt vill jag lova :p

tbhpalab.jpg
 
Last edited:
Varpå elektrikern bad honom ta fram faspennan igen och kolla uttaget en gång till...

Han slutade umgås med min kompis efter det, och kompisen sålde tillbaka utrustningen till honom..
Månadens bästa!! Tack för den :-)
 
Back
Top